170743148

اجتماع بزرگ حمایت از کودکان غزه در حالی برگزار شد که مادران ایرانی طفلان خود را در آغوش فشردند یا دست در دست کودکان خود پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند؛ آنها خود را جای مادرانی دیدند که اکنون در غزه، کودکان در کفن پیچیده و غرق خون را در بغل دارند. تاریخ هم نظاره‌گر این همه جنایت رژیم کودک‌کش برای همیشه در مقابلشان شرمسار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، جنایات علیه مردم مظلوم غزه بیش از ۴۰ روز است که در این منطقه علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان ادامه دارد و طبق گزارش‌های رسمی تاکنون ۴۶۰۰ کودک در این جنگ به شهادت رسیدند و حدود ۹۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند؛ این رقم به منزله جان کودکان بی‌گناهی است که قربانی جنایات رژیم غاصب اسرائیل شده‌اند.

هم اکنون نیز که اجتماع بزرگ حمایت از کودکان غزه در جای جای این مرزبوم در حال برگزاری است، خبری مبنی بر کشتار جدید اسرائیل این بار در مدرسه الفاخوره مخابره شده است.

اشک‌ها، ناله‌ها و جیغ‌های کودکان وحشت‌زده از جنگ، گوش فلک را کرده است اما مدعیان حقوق بشر و حامیان اسرائیل در سکوتی مرگبار فرورفته‌اند؛ در حالی که کودکان و نوجوانان با بصیرت و حامی حق و حقانیت برای حمایت از همسالان خود در غزه از پا ننشسته‌اند و در این روزها سعی دارند تا سهم و دِین خود را هر بار به یک شکل در حمایت و همراهی با این کودکان ادا کنند.

امروز شنبه ۲۷ آبان، اجتماع بزرگ حمایت از کودکان غزه در حالی برگزار شد که مادران ایرانی طفلان خود را در آغوش می‌فشارند و یا دست در دست کودکان خود پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده‌اند؛ خود را جای مادرانی می‌بینند که اکنون در غزه کودکان در کفن پیچیده و غرق خون را در بغل دارند. در این اجتماع پدرانی با پدران فلسطینی همزاد پنداری می‌کنند که داغ فرزندان خود را بر سینه دارند و در مقابل این همه جنایات ایستادگی و مقاومت کرده‌اند. همه آمده‌اند تا بگویند گرچه فرسنگ‌ها دور از غزه اما یاور آنها هستند؛ آنان که اکنون تاریخ هم از این جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل برای همیشه در مقابلشان شرمسار خواهد ماند.

 

تاریخ شرمنده کودکان غزه خواهد ماند

 

کودکان و نوجوانان امروز در این تجمع با سر دادن شعارهایی علیه رژیم غاصب اسرائیل، جنایات این رژیم را محکوم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند همچنین بسیاری از آنها با بستن پرچم فلسطین بر پیشانی خود و دست خود می‌خواهند از همسالان خود در غزه حمایت کنند و عده ای از دانش آموزان هم همنوا سرود سلام فرمانده را سرداده اند.

یکی از نوجوانان که همراه با پدر و ماد خود در این اجتماع پرشور حضور دارد، با در دست داشتن پرچم فلسطین به خبرنگار ایرنا درباره دلیل حضورش در این مراسم گفت: هر روز فیلم کشتار کودکان بی‌دفاع غزه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و این موضوع روز به روز مرا ناراحت‌تر می‌کند.

وی افزود: ما باید از مظلومان دفاع کنیم؛ بنابراین امروز به اینجا آمدم تا از این کودکان معصوم دفاع کنم. امروز شعار مرگ بر اسرائیل را هر چه بلندتر سر می‌دهم تا این کودکان بدانند ما در کنار آنها هستیم.

 

تاریخ شرمنده کودکان غزه خواهد ماند

 

یکی دیگر از نوجوانانی که به همراه پدر خود در حالی که کفن بر تن دارد، در این مراسم حاضر شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: همسن‌ و سالان من در غزه به جای رفتن به مدرسه در زیر گلوله‌های دشمن زخمی و کشته می‌شوند. من برای حمایت از آنها به اینجا آمده‌ام.

نوجوانی دیگر که پرچم فلسطین را بر پیشانی خود بسته و شعار «ما فرزندان حاج قاسمیم، سوی قله عازمیم» سر داده است، به خبرنگار ایرنا گفت: ما همه مسلمانیم و باید از مسلمانان دفاع کنیم. مسلمانان غزه امروز به کمک نیاز دارند و ما باید از آنها حمایت کنیم.

یک کودک با در دست داشتن پرچم فلسطین در گوشه‌ای ایستاده و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد، او درباره کودکان غزه گفت: وقتی بسیاری از کودکان کشته می‌شوند، من نمی‌توانم خوشحال باشم. باید از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: ما هر روز در مدرسه درباره آنها صحبت می‌کنیم و همه برای این کودکان ناراحتیم.

 

تاریخ شرمنده کودکان غزه خواهد ماند

 

یک نوجوان دیگر با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل کودک‌کش گفت: جنایات اسرائیل و فریاد مردم علیه این کشتار مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی است. به زودی جبهه حق پیروز می‌شود و اسرائیل برای همیشه نابود خواهد شد.

کودکان و نوجوانان ایرانی در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برای نشان دادن حمایت خود از کودکان معصوم این منطقه پویش‌هایی مانند پویش «طوفان آب» که در آن روز نخست محاصره غزه دانش‌آموزان ما برای کودکان غزه آب آوردند و «فریاد عروسک‌ها» که دانش‌آموزان ایرانی دختر کلاس اول تا سوم ابتدایی عروسک‌های خود را به حالت اعتراض گریان کردند را برگزار کرده است همچنین این دانش‌آموزان در حمایت از مردم به‌ویژه کودکان بی‌گناه غزه راهپیمایی‌هایی را برگزار کردند که از جمله آن راهپیمایی دختران و پسران در روز سوم آبان در میدان فلسطین بود و پس از آن امروز در تجمع بزرگ حمایت از کودکان بی‌دفاع و مردم مظلوم غزه همراه والدین خود حضور یافتند تا خشم خود از جنایات اسرائیل را نشان دهند.