170577132

انسیه خزعلی با حضور در منزل شهید اندرزگو، ضمن عیادت از همسر این شهید والامقام، از رشادت و صبوری او قدردانی کرد.

وی در این دیدار، همسر شهید اندرزگو را بانویی شجاع و استوار توصیف کرد که نقش مهمی در مبارزات شهید اندرزگو داشت.

خزعلی افزود: اگر همراهی ایشان نبود، شاید شهید اندرزگو نمی توانستند به خیلی از اهداف و برنامه های انقلابی دست یابند.

وی با اشاره به طراحی نشان زن تاثیرگذار اظهار داشت: این نشان با هدف تقدیر از زنانی که در محیط‌های کوچک و بزرگ، ملی و بین المللی تاثیرگذاری داشته اند و برای تقدیر از آنها در نظر گرفته شده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از این افراد و زنان از جمله همسر شهید اندرزگو به صورت گمنام حرکت کردند و فداکاری های زیادی انجام‌ داده و متحمل زندان شدند؛ دوری و آوارگی را به صورت وسیعی تحمل کردند، اما شناخته شده نیستند و کسی قدر زحمات طاقت فرسای آنان را خصوصا در زمان خفقان طاغوت نمی‌داند.

خزعلی تاکید کرد: تصمیم داریم که در حد توان از این افراد قدردانی کنیم و آنها را به جامعه و جوانان، بشناسانیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: این زنان الگویی هستند برای کسانیکه می‌خواهند بدانند از چه مسیری می توانند برای مردم موثر باشند و جامعه را تغییر داده و متحول کنند.

وی ادامه‌ داد: گاهی به موضوع زنان تاثیر گذار تنها با رویکرد علمی، فعالیت های اجتماعی و کار آفرینی توجه شده است اما چه بسا یک زن خانه‌دار می‌تواند تاثیرگذاری زیادی در برهه های خاص برای جامعه داشته باشد.

به گفته وی، سال گذشته شاخص‌هایی برای معرفی زنان تاثیر گذار از جمله تعهد، مسئولیت پذیری اجتماعی، خانوادگی و توانمندی های فردی و جمعی که بانوان از خود نشان می دهند، در نظر گرفلته شد.

وی ادامه داد: امسال نیز شاخص هایی در همین راستا، تعیین و به ادارت مختلف و مراکز فرهنگی ارسال خواهیم کرد تا بتوانیم به عنوان زنان تاثیرگذار در میلاد حضرت زهرا (س) از آنان تقدیر کنیم.

همچنین در این دیدار «کبری‌ سیلسپور» همسر شهید اندرزگو به بیان خاطرات از زندگی مشترک، دوران زندان و آوارگی برای رسیدن به اهداف سخن گفت.

وی از درباره ازدواج با شهیداندرزگو که آن زمان به «شیخ عباس تهرانی» معروف بوده و هشت سال زندگی مشترک با او مطالبی مطرح کرد و یادآور شد: دوران زندگی مشترک با شهید در مبارزه، سفر، زندگی پنهانی و زندان سپری شده است.

همسر شهید گفت که حتی از شهادت شهید اندرزگو مطلع نبوده و در دیدار با امام پس از بازگشت ایشان به ایران از زبان امام خمینی(ره) این خبر را می شنود.