876

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در یک پیام خداحافظی اظهار امیدواری کرد که این مجموعه مقدس در مسیر توسعه و بالندگی و نشر فرهنگ مبارک کتابخوانی روز به روز موفق تر و پویا تر و این سرزمین کهن تا همیشه در طریق دانش اندوزی و خداباوری و فرهنگ مداری شکوهمند و سرفراز باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، متن پیام خداحافظی به شرح زیر است:

بنام آنکه جان را فکرت آموخت


خداوند به شما فرمان میدهد که امانتها را به اهلش برگردانید «سوره نسا آیه ۵۸»

رهاورد انسان، این مسافر نظام هستی از اقامت چند روزه اش در نشئه طبیعت ، جز یاد و خاطره نیست.

فرصت ها و تهدیدها، رنج ها و خوشی ها، شکست ها و توفیق ها ، ایستگاه های خاطره انگیز حیات بشرند که بسته به بینش آدمی میتوانند موجبات عاقبت بخیری یا ناکامی او باشند.

بر این اساس سراسر ورقهای دفتر عمر حاوی کلمه ای گرانسنگ است بنام تجربه که کمترین بهایش زمان ،این قیمتی ترین داشته آدمیست.


خدای بزرگ را سپاس میگویم که این کمترین را فرصتی بخشید بس مغتنم تا ۶سال از بهترین سالهای زندگی ام را در محضر گوهر ذیقیمت جهان دانش و تجربه ، یعنی کتاب سپری کنم و به قدر بضاعتم از این خرمن بیکران خوشه بچینم.


اکنون که به اعتبار پایان ماموریت اداری ام در نهاد مقدس کتابخانه های عمومی استان ، تصمیم به بازگشت به خانه ی نخستم یعنی دانشگاه فرهنگیان گرفته ام و ردای مقدس خدمت به گلهای معطر این گلستان را به عزیز دیگری خواهم سپرد ، به رسم ادب از همه مردم خونگرم و بافرهنگ مازندران به ویژه همکاران و همراهان ارجمندم اعم از کتابداران عزیز و خانواده بزرگ کتابخانه های عمومی ، خیرین محترم که طی این ۶ سال با اعتماد و عنایتشان کتابخانه های بسیاری تکمیل و به مردم عزیز تقدیم شد قدرشناسی میکنم و استدعا دارم که قصور و کوتاهی سرزده از اینجانب را که قطعا ناخواسته بوده بر همت بلند خویش ببخشایند.

بی تردید افتخارات حاصله در این سالها اولا نتیجه لطف بیکران یگانه هستی بخش و متعاقب آن همت و یاری همقدم ها و همقسم های بزرگواری بود که علی رغم همه کاستی ها ، چشم به افق های روشن داشتند و عناوین افتخارآمیز بسیاری را به پرونده کتابخانه های عمومی این خطه دانش خیز الصاق نمودند.

بر خود فرض میدانم که از عنایت پدرانه و حمایت حکیمانه نماینده محترم ولی فقیه در استان ، همکاری مسولانه استانداران محترم ادوار مختلف ، دبیرکل محترم و مدیران ارشد نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل دستگاه ها ، فرمانداران محترم ، اصحاب رسانه و همه عزیزانی که بنده را در انجام وظایف محوله همراهی کردند ، تشکر نمایم.


اگرچه به حسب ظاهر از محضر این جلوه بارز فرهنگ و دانش مرخص و در سنگر دیگری به ادای ظیفه خواهم‌ پرداخت ، اما همیشه بر این تجربه شیرین مباهات نموده و کماکان خود را خادم کوچک کتاب و کتابخانه ها میدانم.

قطعا رهاورد این ۶ سال کوله باری از تجربیات موثریست که در فضای دانشگاه در اختیار دانشجویان و اساتید عزیز قرار خواهد گرفت.

امیدوارم این مجموعه مقدس در مسیر توسعه و بالندگی و نشر فرهنگ مبارک کتابخوانی روز به روز موفق تر و پویا تر و این سرزمین کهن تا همیشه در طریق دانش اندوزی و خداباوری و فرهنگ مداری شکوهمند و سرفراز باشد.یارب دعای خسته دلان مستجاب کن.

روزگار عزت مستدام

آرزو ولیپور