Tahchingojepolo

ته چین گوجه پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین گوجه پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

 

طرز تهیه ته چین گوجه پلو

مرحله اول

برای تهیه ته چین گوجه پلو خوشمزه در ابتدای کار برنج را به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۱ الی ۲ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان یک پیمانه از برنج خیس خورده را جدا کرده و به همراه مقداری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا به اندازه ای که روی برنج را یک بند انگشت بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت گذاشته، سپس اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بجوشد تا آب اضافی اش کشیده شود. زمانی که آب اضافی برنج کشیده شد، آنرا به همراه ماست و مقداری سیاهدانه مخلوط می کنیم.

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

ته چین مرغ یکی از انواع غذاهای محبوب ایرانی است که به عنوان یک غذای مجلسی برای مجالس مهم نیز شناخته می شود

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه نچسب انتخاب کرده و کف آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه پوست ۱ عدد سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستن به فرم دلخواه خرد می کنیم، سپس درون قابلمه می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه برنج مخلوط با ماست را درون قابلمه ریخته، سپس کف و دیواره های قابلمه را کاملا می پوشانیم. حالا گوجه فرنگی ها را شسته و پس از جدا کردن پوست آنها با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به همراه برنج باقی مانده درون یک قابلمه مناسب ریخته و اجازه می دهیم برنج خیس بخورد. توجه داشته باشید در صورتی که آب گوجه فرنگی ها روی برنج را نمی پوشاند مقداری به آن آب اضافه کنید.

طرز تهیه ته چین قارچ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه ته چین قارچ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

ته چین قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود

مرحله هفتم

در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پس از داغ شدن روغن بلافاصله پیاز نگینی خرد شده را به آن می افزاییم

مرحله هشتم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سرخ و طلایی شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری به همراه رب گوجه فرنگی به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها و رب گوجه فرنگی از بین برود.

مرحله نهم

در ادامه پوست سیب زمینی باقی مانده را جدا کرده و پس از شستن به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا سیب زمینی خرد شده را به تابه اضافه کرده و پس از ۱ دقیقه تفت دادن تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.