3931664

 انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه رویداد هم‌افزایی مدیریت ایران در جمع خبرنگاران گفت: قانون دورکاری هنوز هم وجود دارد و لغو نشده است. بخشنامه شده است که خانم‌ها همچنان می‌توانند در زمان غیرکرونا و هنگامی که ادارات باز است، از این قانون استفاده کنند.

وی افزود: اما این قانون بستگی به این دارد که مدیر مربوطه چقدر همکاری کند و کاری که انجام می‌دهند، قابلیت دورکاری دارد یا خیر. مسئله دورکاری، آنگونه که باید در ادارات ما انجام نگرفت. در بعضی از استان‌ها مثل استان فارس، از دورکاری به خوبی استفاده شد و دقیقاً مربوط به مدیر ارشد این استان بود که به این مسئله اعتقاد داشت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: امیدواریم در استان‌های دیگر هم شاهد این باشیم که همکاری لازم از طرف مدیران با کارمندان زن، بخصوص کارمندانی که کودک زیر ۶ سال دارند یا باردار هستند، صورت بگیرد.

خزعلی تاکید کرد: برنامه همیشه پشتیبانی، همکاری و یاری با زنان بوده تا بتوانند مسئولیت‌های خود چه درون و چه بیرون از خانه، را آنگونه که باید انجام بدهند.

وی همچنین به تلاش‌ها و برنامه‌های معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: تلاش این است که حمایت از زنان در محیط کاری انجام بگیرد، بحث‌های مرخصی‌ها پیگیری می‌شود تا بیشتر عملیاتی شود، پیگیر پرداخت حقوق مرخصی زایمان و معوقات آن هستیم. همچنین پوشش بیمه‌های نازایی به صورت وسیعی انجام می‌گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لایحه‌های مربوط به پیشگیری از طلاق را در دست داریم. مصوبه‌هایی مربوط به مشاوره‌هایی که برای سال‌های اول ازدواج است در دست داشتیم. همچنین دو مصوبه در ارتباط با ساختار اداری درباره زنان و مشاوره‌های زنان و زنان سرپرست خانوار در دست داریم.