Kjhkl

ویژه برنامه ملی روایت مادری با نقد و بررسی «کتاب ساره» با حضور همسر سردار شهید علی خداداد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران و فعالان فرهنگی برگزار شد.

  ویژه برنامه نقد و بررسی ملی کتاب ساره خاطرات ساره نیکخو  همسر سردار شهید علی خداداد با حضور همسر شهید خداداد، آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، نویسندگان اثر حسن و حسین شیردل، شاعران برتر، مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان فرهنگی استان برگزار شد.

ساره یکی از زنان مقاوم، صبور و مهربانی است که سال‌های بسیاری از دوران جنگ را در کنار همسر و فرزند با نگاه به آینده سپری کرده است. این همسرانه‌های زیبای ساره تمام کتاب را پر از فراز و فرودهایی کرده که توانایی بررسی زندگی شهید خداداد را از زبان راوی کتاب، پر از تعلیق و جستجو می‌کند؛ جستجویی که سختی‌های زندگی و ساده‌زیستی و دوری و دلتنگی‌های هر دو را با قلم برادران شیردل در کتاب می‌توانید بخوانید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این مراسم گفت: بهترین روایتگر زندگی مردان جنگ، همسران آنها هستند؛ چرا که آنها به خوبی از رفتارها، خلق‌وخو و زوایای پنهان و پیدای شخصیت مردان جنگی با خبر هستند و با تمام افت‌وخیزها، تلخی و شیرینی زندگی با یک مرد جنگی، دست‌و پنجه نرم کرده‌اند و آن را چشیده‌اند.

آرزو ولیپور بیان کرد: خانم نیکخو یکی از این زنان مهربان و صبور است. در این کتاب که خاطرات زمان کودکی تا بعد از شهادت همسر شهیدشان را در پی دارد، ایشان روایتگر روزهای زندگی خودش و زندگی مشترکش با شهیدش (سبزعلی خداداد) است.

وی افزود: کتاب ساره، خاطرات ساره نیکخو، همسر سردار شهید علی خدادادبه قلم حسن و حسین شیردل است و علاقه‌مندان به ادبیات پایداری و دفاع مقدس از خواندن این سرگذشت‌نامه لذت خواهند برد.

ساره نیکخو، همسر سردار شهید علی خداداد نیز در این نشست بخش از خاطرات زندگی مشترک خود را روایت کرد.

حسن شیردل نویسنده کتاب «ساره» نیز در این نشست با اشاره به اینکه در این کتاب تلاش ما بر این بود که ایده جدید داشته باشیم، گفت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس  نیاز به حمایت بیشتر دارند تا آثار فاخری را تولید کنند.

در پایان این محفل از نویسنده، شاعر، برگزار کنندگان و خانواده سردار شهید علی خداداد تجلیل شد.

این ویژه برنامه به صورت زنده از صفحه  اینستاگرام نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اسکای روم اداره کل پخش شد و مورد استقبال نویسندگان، فعالان فرهنگی و کتابداران از سراسر کشور قرار گرفت.