12

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با قدردانی از اجرای طرح‌های مبتکرانه مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی گفت: از طرح‌های کتابداران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سال جاری حمایت می‌شود.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به همراه شورای معاونین  در دیدار نوروزی با فرماندار شهرستان گلوگاه و جانباز و نویسنده کتاب سردار حاج عمران به لزوم شاداب سازی محیط کتابخانه‌ها تاکید کرد و افزود: ایجاد فضای زیبا و مناسب با تاثیرگذاری مستقیم در روحیه کتابداران موجب افزایش کارآیی شده و در جذب اعضا به کتابخانه نیز نقش مهمی خواهد داشت و مسئولین کتابخانه‌ها نسبت به این موضوع مهم توجه و اهتمام ویژه ای باید داشته باشند.

ولیپور با قدردانی از اجرای طرح‌های مبتکرانه مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی افزود: در سال جاری از طرح‌های کتابداران در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و رشد شاخص‌های کتابخانه‌ای حمایت می شود.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی برای توسعه کتابخانه های عمومی و ترویج گفتمان کتابخوانی صورت گرفته و این راه با همکاری کلیه کارکنان در سال جاری با قوت و قدرت بیشتری ادامه یابد.

مهدی داودی فرماندار شهرستان گلوگاه نیز در این دیدار با تبریک سال جدید اظهار کرد: قدردان زحمات و تلاش مجموعه کتابخانه های عمومی استان هستیم.

وی بیان کرد: زمین متصل به کتابخانه هم برای افزایش بنا کتابخانه مرکزی بررسی و تصمیماتی اتخاذ می شود.

فرماندار شهرستان گلوگاه افزود: ارتقای فرهنگ در شهرستان باید با کمک کتابخانه های عمومی به صورت جدی پیگیری شود.

در پایان این دیدار ضمن بازدید از کتابخانه ، نظرات و پیشنهادات برای افزایش بنا کتابخانه مرکزی گلوگاه مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران پس  از دیدار با فرماندار گلوگاه، با جانباز و نویسنده کتاب سردار حاج عمران دیدار کرد.

کتاب حاج عمران با محوریت خاطرات سردار حاج عبدالعلی عمرانی اولین فرمانده لشکر ویژه ۲۵ کربلا مازندران با شش سال وقت برای جمع آوری مصاحبه و تدوین برای این اثر از شخصیتی است که تیپ کربلا را به لشکر 25 کربلا، ارتقاء داد.

سردارعمرانی، راوی کتاب حاج عمران در نقاط حساس دفاع مقدس، حضور داشت و یادداشت برداری از خاطرات این دوران پرحماسه را انجام داد و خاطرات خود را در این کتاب به جامعه، عرضه کرد .