157091275

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، لازمه تحقق شعار سال را تعمیق شعور فرهنگ کار در جان مولدان کارآفرین توصیف کرد.

 انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر جمعه در حساب کاربری توییتری خود با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرین»، نوشت: لازمه تحقق این شعار، تعمیق شعور فرهنگ کار در جان مولدان کارآفرین است و زنان فرهنگ‌ساز، پیشران این نهضت علمی - اجتماعی هستند.

در حال حاضر میزان زنان شاغل در دولت از ۳۴ درصد در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۴۱ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است و در راستای حمایت از مشاغل غیردولتی تنها در سال ۲۰۲۱ حدود ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی پرداخت شده است.

نیاز واقعی زنان اکنون اشتغال و کارآفرینی برای خانواده و فرزندان است که این مهم در طرح ایجاد کسب و کار پایدار «خانواده محور» اندیشیده شده است معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با برنامه‌هایی که در بخش اشتغال، کارآفرینی و توانمندسازی و آسیب‌زدایی دارد می‌کوشد گوشه‌ای از مشکلات زنان را رفع کند.   

دولت سیزدهم برنامه‌هایی اساسی برای اشتغال حوزه زنان دارد؛ تدوین برنامه‌های مفصل برای کاهش آسیب‌های حوزه زنان، تلاش برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و سرمایه گذاری برای کاهش آمار طلاق از برنامه‌هایی است که معاونت زنان برای تحقق آن تلاش می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.