10

ششمین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های مازندران با حضور مدیرکل در کتابخانه جمشید احمدی قائم شهر برگزار شد.

در واپسین روزهای سال 1400، ششمین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های مازندران با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، شورای معاونین، عباسی معاون فرماندار قائم شهر و روسای ادارات شهرستان ها در کتابخانه جمشیداحمدی قائم شهر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) گفت: اتفاقات خوبی در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان طی سال های اخیر با تلاش همه همکاران رقم خورده است اما مطمئنا ظرفیت فرهنگ دوست استان برای حمایت مالی و فکری از نهادی که در خدمت فرهنگ مردم است، بسیار بالاتر از ظرفیت موجود است.

آرزو ولیپور خواستار ارائه برنامه‌های ابتکاری برای جذب هرچه بیشتر مخاطب در استان در سال جدید شد و افزود: برقراری ارتباط فعال با ستاد، تعامل سازنده با كتابداران، ايجاد نشاط و پويایی فرهنگی در بين كتابداران و اعضا، نظم و قانون‌مندی در رويه كاری و افزايش تلاش برای جذب نيم‌درصد باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه روسای ادارات پیگیر برگزاری جلسات انجمن کتابخانه عمومی در شهرستان‌ها باشند، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ را با اجرای برنامه‌های جهاد تبیین آغاز کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اعلام اینکه پویایی در سال جدید را با اجرای برنامه های باطراوت و شاداب رقم بزنیم، گفت: باید با خلاقیت و تلاش بیشتر به وظایف خود برای پیشبرد اهداف این مجموعه تلاش شود.

ولیپور بر لزوم برنامه‌ریزی جهت معرفی هرچه بهتر خدمات کتابخانه های عمومی به ویژه در فضای مجازی در راستای جذب عموم مردم به کتابخانه ها تاکید کرد کرد و گفت: شایسته است برای هرچه بهتر برگزاری برنامه ها از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

وی به اهمیت تعامل سازنده با شهرداری ها اشاره کرد و گفت: دریافت سهم نیم درصد از شهرداری ها می تواند مقدمه یک تعامل سازنده شود.

اکبرزاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی در این مراسم با بررسی و تحلیل موضوع جهاد تبیین گفت: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرراً بیان می‌کنند، بسیار مهم است و به‌نوعی سرنوشت‌ساز در نبرد روایت‌هاست و لازمه فعالیت جدی فعالان فرهنگی در این عرصه، مطالعه عمیق است.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تحریف دستاوردهای انقلاب هستند، بیان کرد: یکی از راه‌های مهم ایستادگی در برابر هجمه دشمنان کار میدانی و جهادی است‌.

اکبرزاده جهاد تبیین را مهمترین راهکار خنثی کردن توطئه دشمنان در قبال انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دانست و افزود: نکات امیدبخش نظام باید به مردم بیان شود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نقش نهادهای فرهنگی به خصوص ارگان‌هایی که با جوانان کار می‌کنند در این زمینه بسیار حساس و سنگین است.

در این جلسه، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانهای استان با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری فعالیت های مجازی ، شاخص های آمار و عضویت و مشکلات فنی و نیروی انسانی را مورد بررسی قرار دادند و گزارش وضعیت دریافت سهم نیم درصد را از شهرداری ها ارائه دادند.