10

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده اعتبارات وعده داده شده در گذشته محقق شده و باقی اعتبارات تا تکمیل تمام و‌کمال پروژه از اعتبارات سفر تخصیص داده خواهد شد تا پروژه در دهه فجر۱۴۰۱ به افتتاح برسد.

 در راستای سفر رئیس جمهور به مازندران سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پروژه کتابخانه مرکزی ساری بازدید، و روند پیشرفت پروژه را بررسی کردند.

در این بازدید آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برخی از مسئولان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه تا کنون پیگیری های زیادی برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی ساری انجام شده است، گفت: مطالبات مردمی برای پایان این پروژه بسیار زیاد است و امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر این پروژه بیش از 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: همدلی و همراهی بیشتر و‌ توامان وزارت ارشاد و سازمان مدیریت می‌تواند نویدبخش گشایش این پروژه عظیم فرهنگی به مردم فرهنگ دوست مازندران باشد.

ولیپور افزود: با تخصیص ۲۰ میلیارد اعتبار سال گذشته که با تلاش و پیگیریهای بسیار محقق شده بود در ابتدا به دلیل مشکلات عدم تغییر نرخ پیمان ، پروژه بسیار کند پیش میرفت ، اما در ادامه یعنی دو سه ماه گذشته، سرعت نسبتا قابل قبولی به پیشرفت پروژه داده شد و در حال حاضر با هزینه کرد اعتبار مصوب، حدود ۱۵ درصد بر پیشرفت فیزیکی این پروژه افزوده شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اضافه کرد منتظریم تا ان شاالله از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور رقم اعتباری مورد نیاز برای تکمیل پروژه تخصیص یابد تا طی چند ماه آینده طلسم افتتاح این کتابخانه شکسته شود . و اینکه در این سفر ، اعتبار کافی برای این پروژه لحاظ شده خبر بسیار خوبی ست که به آن امید بسته ایم.