27f34d133daa4f8bb5715b9ea4aeced3

باگت شکم پر یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
قارچ خرد شده۵ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
کره۱ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
شیرنصف لیوان
خامه به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
جعفری تازه به مقدار لازم
نان باگت به مقدار لازم
طرز تهیه باگت شکم پر 
مرحله اول
برای تهیه باگت شکم پر خوشمزه در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و ریز نگینی می کنیم. قارچ ها را هم به صورت ورقه ای ریز می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم
سپس قارچ ها را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سرخ شود و آب آن کشیده شود. در تابه دیگری پیاز نگینی خرد شده را تفت می دهیم و سیر رنده شده و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و تفت می‌دهیم.

مرحله سوم
در این مرحله گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم. خوب که تفت دادیم و رنگ گوشت عوض شد، قارچ را به آن اضافه می کنیم. سپس آرد را اضافه کرده و همراه مواد کمی تفت می دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم
بعد شیر را داخل آن می ریزیم و سپس خامه به آن اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم. مقداری جعفری تازه هم اضافه می کنیم تا به آن بو و عطر خوبی بدهد. در ادامه بالای نان باگت را به شکل مستطیل برش می زنیم و آن را خالی می کنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله اطراف و داخل نان باگت را با کره ذوب شده چرب می کنیم و بعد داخل نان ها را با مواد پر می کنیم، سپس روی مواد داخل نان باگت پنیر پیتزا می ریزیم. نان باگت ها را داخل فر قرار می دهیم تا پنیر روی آنها آب شود.
 
مرحله ششم
وقتی پنیر آب شد و روی آن کمی طلایی شد، آن ها را از داخل فر بیرون می آوریم. نان باگت های شکم پر را به قطعات دلخواه برش می زنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم. می توان نان ها را با زیتون بدون هسته و برش های گوجه یا گوجه گیلاسی تزیین نمود.

منبع: چی شی