Lhlkhj

همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، نشست راهبردی پاسداری از جهاد تبیین در کتابخانه های عمومی مازندران به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، صبح امروز( 16 اسفند 1400) همزمان با اعیاد شعبانیه و در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری نشست راهبردی «پاسداری از جهاد تبیین» در کتابخانه های عمومی مازندران با حضور سردار شالیکار فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر شمال کشور، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، معاون سیاسی سپاه کربلا، مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا، مسئول بسیج دانش آموزی سپاه کربلا و اعضای شورای معاونین اداره کل برگزار شد.
سردار شالیکار فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر شمال کشور در این مراسم با اشاره به اینکه همه مسئولان باید گوش به فرمان رهبری باشند، گفت: نیازمندی های فرمایشات رهبری در حوزه فرهنگی را باید آماده کنیم.
وی با اعلام اینکه جهاد تبیین از مهمترین الزامات در گام دوم انقلاب است، افزود: انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب اسلام، ولایت فقیه و پشتوانه عظیم مردمی امروز در اوج اقتدار است.
آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه 114 کتابخانه فعال در استان داریم که هر کدامشان یک قرارگاه فرهنگی هستند، اظهار کرد: می‌توانیم با کمک بسیج در حوزه جهاد تبیین اقدامات خوبی را رقم بزنیم.
وی خواستار همدلی، تعامل و همپوشانی دستگاه های فرهنگی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری شد و افزود: رهبری چندین سال به مسئله جهاد تببین تاکید دارند و کتابخانه های عمومی با ابتکارات خلاقانه به تبیین واقعیت ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی ورود کرده است.
ولیپور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب که باید از همه امکانات برای تبیین استفاده شود، گفت: با برنامه ریزی درست از جهاد تبیین در کتابخانه های عمومی پاسداری می‌کنیم.
معاون سیاسی سپاه کربلا نیز در این جلسه گفت: خلاقیت و ابتکار در جهاد تبیین از الزامات اساسی است و امروز میدان جهاد تبیین به جوانانی با انگیزه و با اراده نیاز دارد و اساس جهاد تبیین امیدآفرینی و ترسیم آینده درخشان ایران اسلامی است.
جعفری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به موضوع جهاد تبیین به صورت مستقیم مورد اشاره قرار داده‌اند که نشان از اهمیت آن دارد و این موضوع در حوزه فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا نیز در این جلسه به نقش دانشگاه ها و مراکز فرهنگی در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یک مجموعه پیشتاز در لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب با جهاد تبیین به مقابله با تحریف دستاوردهای انقلاب خواهد پرداخت.
سیدامیر سادات کرمی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با جهاد تبیین ضمن تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و دستاوردهای انقلاب، امید‌آفرینی در جامعه حاکم شود.
وی به ظرفیت بالای کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: هدایت فکری نخبگان جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه از رسالت‌های مهم کتابخانه های عمومی است.
سادات کرمی خواستار برگزاری دورهای آموزشی برای کتابداران و فعالان کتابخانه ای با موضوع جهاد تبیین شد.

بر اساس مصوبات این نشست یک طرح راهبردی مشترک بین اداره کل کتابخانه های عمومی و سپاه کربلا مازندران برای انجام جهاد تبیین با محوریت کتاب و کتابخوانی در سال 1401 اجراخواهد شد