Poiej

  • مواد لازم برای کنافه شکلاتی

    • رشته کادایف 250 گرم
    • کره 125 گرم
    • شکلات تخته ای 90 گرم (+24 گرم برای تزیین)
    • پسته خرد شده 30 گرم
    • بادام خرد شده 30 گرم

 

طرز تهیه کنافه شکلاتی

 

۱- رشته های کادایف را در دست کاملا خرد کنید. در یک قابلمه ی بزرگ کره را ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا ذوب شود. سپس رشته های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و به کره ی ذوب شده اضافه کنید. آن ها را خوب هم بزنید تا رشته ها کاملا به کره آغشته شوند. آن ها را مرتب هم بزنید و مراقب باشید تا رشته ها نسوزند. کنافه ها را آن قدر تفت دهید تا رنگ آن ها طلایی و بافت آن ها ترد شود. بعد از حدود ۱۰ دقیقه تقت دادن، کنافه ها را داخل کاسه ای بریزید و اجازه دهید تا کاملا خنک شوند.

شیرینی دو رنگ

 

خرد کردن رشته کادایف

تفت دادن کنافه

 

 

۲- شکلات تخته ای را رنده و یا به قطعات کوچک خرد کنید. آن را داخل کاسه ریخته و حدود ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید تا کاملا آب شود. می توانید از روش بنماری نیز برای آب کردن شکلات تخته ای استفاده کنید. شکلات آب شده را هم بزنید تا تمام قسمت های آن به طور یکنواخت آب شود.

۳- بعد از آن که شکلات ذوب شده خنک شد، آن را روی رشته های تفت داده شده بریزید. آن ها را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شده و تمام قسمت های رشته به شکلات آغشته شود. (در این مرحله می توانید مغزهای خوشمزه را نیز به کنافه اضافه کنید.)

 

اضافه کردن شکلات آب شده به کادایف

 

۴- روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. با استفاده از قاشق و یا اسکوپ ساز بستنی مقداری از مواد کنافه را برداشته و روی کاغذ روغنی قرار دهید. با این مقدار مواد حدود ۱۶ عدد کنافه ی شکلاتی خواهید داشت. آن ها را با فاصله از هم روی کاغذ روغنی بریزید. سپس با استفاده از ته فنجان کنافه ها را صاف کنید.

 

آماده کردن کنافه شکلاتی

ریختن کنافه شکلاتی در سینی

 

۵- مقداری شکلات آب شده داخل قیف (ترجیحا یکبار مصرف) بریزید. سپس شکلات ها را با استفاده از قیف روی کوکی ها بریزید و آن ها را تزیین کنید. سپس پسته های خرد شده را به دلخواه روی کوکی ها بپاشید تا ظاهر آن ها زیباتر شود. روی پسته ها را آرام کمی فشار دهید تا به شکلات ها بچسبد.

 

ریختن شکلات

تزیین کنافه شکلاتی

 

۶- کنافه های شکلاتی را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند و فرم بگیرند.

۷- کنافه را از بخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

 

قرار دادن کنافه شکلاتی در یخچال

کنافه

 

نکات کلیدی طرز تهیه کنافه شکلاتی

– کنافه شکلاتی را می توانید به صورت سرد و یا در دمای محیط سرو کنید.

– باقی مانده ی کنافه های شکلاتی را در ظرف درب دار می توانید تا ۴ روز داخل یخچال نگهداری کنید.

– برای شیرین کردن مغزها می توانید از این روش استفاده کنید: در یک قابلمه ی کوچک ۵۰ گرم شکر را با ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. مخلوط را مدام هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود. قبل از آن که مخلوط به جوش بیاید آن را از روی حرارت برداشته و بلافاصله ۳۰ گرم پسته و ۳۰ گرم بادام خرد شده به آن اضافه کنید. با استفاده از لیسک مخلوط را هم بزنید تا مغزها در تمام قسمت های شربت پخش شوند. آجیل های شیرین شده را روی کنافه شکلاتی بریزید و تزیین کنید.

– شما می توانید از طعم های مختلف شکلات تخته ای از جمله شکلات شیری و تلخ نیز برای درست کردن کنافه شکلاتی استفاده کنید. حتی می توانید شکلات را در دو رنگ ذوب کرده و کنافه شکلاتی را به صورت دو رنگ درست کنید. کافیه داخل قیف شکلات سفید بریزید و روی کنافه شکلاتی با رنگ تیره تر رو تزیین کنید.

– رشته کادایف را می توانید در فریزر نگه دارید کنید. بعد از خارج کردن رشته کادایف از فریزر خرد کردن آن بسیار آسان خواهد بود.