Ey

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مازندران در راستای تعامل و اجرای برنامه های فرهنگی مشترک، با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران دیدار کرد.

محمد حسین زاده سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مازندران با آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران دیدار و گفت و گو کرد.
ولیپور در این دیدار با بیان ضرورت توسعه استان به ویژه در بحث فرهنگ گفت: یکی از رسالت های اصلی کتابخانه های عمومی توسعه مقوله فرهنگ در سطح جامعه است، تعلیم شهروندان آگاه و دانا، قطعا زمان رسیدن به توسعه فرهنگی را کوتاه تر خواهد کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تاکید بر نقش فرهنگ در توسعه، به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد.
ولیپور از آمادگی این اداره کل برای همکاری و تبادل اطلاعات در طراحی و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی مناسب به منظور ارتقای سطح آگاهی در امر پیشگیری اولیه از اعتیاد خبر داد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی در شخصیت سازی نوجوانان و جوانان نقش عمده ای دارند، بر لزوم استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.
سرپرست شورای مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های مدیرکل و همکاران کتابخانه‌های عمومی استان در راستای رسالت اجتماعی و توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار کرد: آماده هرنوع همکاری را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان داریم.
محمد حسین زاده ضمن ابراز خرسندی از گسترش همکاری ها با کتابخانه های عمومی بیان کرد: کاهش جرم و بزه کاری مستلزم برنامه ریزی دقیق است و تحقق این مهم نیازمند استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های مرتبط است.
حسین زاده گفت: ما نسبت به توان بالای کتابخانه های عمومی به دلیل داشتن جامعه هدف جوان و نوجوان در انجام اقدامات موثر در راستای پیشگیری، آگاهی داریم و می‌توانیم برنامه های خوبی را به صورت مشترک اجرا کنیم.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مازندران با بیان نقش مهم کتابخانه های عمومی در کاهش معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد افزود: از آنجاکه کتابخانه های عمومی پایگاه اجتماعی جامعه هستند، می توان از ظرفیت بالای کتابداران کتابخانه های عمومی استان به عنوان سفیران اجتماعی مبارزه با موادمخدر بهره برد.
در پایان این دیدار بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی به منظورکاهش آسیب‌های اجتماعی؛ ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در بین تمام اقشار جامعه به ویژه اقشارمحروم، کم توان و ناتوان و ارائه آموزش‌های عمومی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در فضای کتابخانه های استان تاکید شد.