IMG 0715

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان قرارگاه فرهنگی پای کار جهاد تبیین طبق فرمایشات رهبری آمده است و در این بخش باید روش‌های ترکیبی را مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بکار بگیریم.

 همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آیین واگذاری کتابخانه عمومی مرحوم حاج علی‌اصغر توکلیان در شهرستان عباس‌آباد با حضور آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار عباس‌آباد و برخی از مسئولان شهرستان عباس آباد برگزار شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این مراسم با قدردانی از حضور مسئولان به ویژه نماینده مردم رامسر در مجلس که یک ظرفیت ملی برای استان مازندران هستند، گفت: آقای حسینی در کمیسیون تلفیق مجلس تلاش مضاعفی برای بودجه و اعتبار نهاد کتابخانه های عمومی کشور داشتند.

وی با اشاره به اینکه با همراهی و همدلی بسیاری از اتفاقات خوب در کتابخانه های عمومی رقم خورده است، تصریح کرد: با کمک مسئولان شهرستان عباس آباد برنامه های خوبی در حوزه کتابخوانی اجرا شده است.

ولیپور با قدردانی از خیر بزرگ مرحوم توکلیان که سبب اقدام خیر و مبارک در این منطقه شدند، افزود: امروز به صورت همزمان در شهرستان قائم شهر آیین افتتاح و واگذاری کتابخانه برگزار شد که توسط شهرداری و شورای شهر ساخته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: سالهاست کتابخانه های عمومی فقط از بحث دادن کتاب به صورت امانت خارج شده است و امروز کتابخانه های عمومی سراسر کشور و استان مازندران به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شده است و نیازمند قرارگاه های مختلف هستیم.

این مسئول فرهنگی استان با اعلام اینکه در طی 43 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرکجا در ادامه منویات مقام معظم رهبری حرکت کردیم موفق بودیم، ادامه داد: باید همه جهادگونه به دنبال رفع دغدغه های رهبر انقلاب در توسعه فرهنگ کتابخوانی باشیم.

ولیپور با اشاره به اینکه در استان 116 کتابخانه عمومی داریم که 91 کتابخانه نهادی و 25 کتابخانه مشارکتی است،  خاطرنشان کرد: این اتفاق خوبی است که همه مردم از خدمات کتابخانه ها بهره مند می شوند.

وی با اعلام اینکه مردم کتابخوان داریم و باید شیوه های درست کتابخوانی را ارائه و اجرایی کنیم، بیان کرد: سرانه کتابخوانی به راحتی افزایش نمی یابد و همه مسئولان و مردم در این راه همراه باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان قرارگاه فرهنگی پای کار جهاد تبیین طبق فرمایشات رهبری آمده است و در این بخش باید روش‌های ترکیبی را مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بکار بگیریم.

سیدشمس الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش و همت کتابخانه ها و مسئولان شهرستان عباس آباد در تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای، اظهارکرد: ابعاد فرهنگی انقلاب اسلامی ایران برای نسل امروز جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب و کتابخوانی در ارتقا و بهبود مسائل فرهنگی جامعه، بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در پیشرفت و توسعه فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند و با حمایت از طرح ها و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی باید در جهت افزایش میزان مطالعه، کتابخوانی و ارتقا مسائل فرهنگی جامعه تلاش کرد.

حسینی خواستار نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی در کشور شد و گفت: از هر گونه حمایتی برای بخش فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجلس دریغ نخواهیم کرد.

مسلم قبادیان فرماندار شهرستان عباس آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کتاب از مهم ترین ابزار برای پیشرفت و تعالی جامعه است، گفت: برای توسعه فرهنگ مطالعه همه باید تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مطالعه چراغ راهی برای آینده در مسیر رشد، پیشرفت و تکامل فردی و اجتماعی است.