10

یکی از خیران و عضو انجمن کتابخانه های عمومی رامسر در اقدامی خداپسندانه و فرهنگی تمام هزینه های مراسم سالگرد فرزند عزیزش را به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اختصاص داد.

 حجت الاسلام صفر قاسمی نیکو‌ کار رامسری، عضو انجمن کتابخانه های عمومی و مدیر عامل انجمن‌ خیرین‌ کتابخانه‌ ساز شهرستان رامسر در ششمین سالگرد عروج غمبار یگانه دخترش " زنده یاد مهندس فاطمه قاسمی" در یک حرکت تاثیر گذار فرهنگی هزینه های مراسم ترحیم آن مرحومه را به ترویج فرهنگ مطالعه و تقویت کتابخانه های عمومی شهرستان رامسر اختصاص داد.

این خیر فرهنگی به جای برگزاری مراسم ترحیم، با فراخوان عمومی از شهروندان جهت عضویت در کتابخانه های عمومی دعوت کرد.

این اقدام خدا پسندانه با استقبال شور انگیز شهروندان فرهنگ دوست رامسری قرار گرفت و ۷۵۵ نفر در ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ هم زمان با سالروز آسمانی شدن آن عزیز سفر کرده به صورت رایگان عضو ۵ کتابخانه عمومی شهرستان‌ رامسر شدند و حق عضویت یک‌ساله ۷۵۵ عضو جدید توسط این نیکوکار فرهنگی پرداخت شده است.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومي مازندران  ضمن قدردانی از این حرکت فرهنگی و هوشمندانه با تسلیت مجدد به خانواده محترم قاسمی، اظهار امیدواری کرد این حرکت ارزنده و تاثیر گذار فرهنگی در تمام ایران  عزیزمان و استان مازندران گسترش و ماندگار شود.

وی افزود: این عمل خیر باقیات صالحات و احسان ماندگار برای مرحومه خواهد بود.

 ولیپور گفت: کتاب و کتاب‌خوانی زیرساخت توسعه فرهنگی در جامعه است و نقش اساسی در بهبود شاخص‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارد.