Index

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با هدف بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی ساری با فرماندار مرکز استان دیدار و گفتگو کرد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با حضور در دفتر فرمانداری با محمدعلی نوبخت فرماندار جدید ساری دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این دیدار ضمن تبریک انتصاب و آرزوی موفقیت در مسئولیت جدید برای فرماندار ساری، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را مهم دانست و گفت: امروزه وظایف کتابخانه های عمومی فراتر از امانت کتاب است و در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان اثرگذار است.

ولیپور ضمن ابراز خرسندی از نگاه همسو و اثربخش فرماندار ساری بیان کرد: آنچه مردم از ما انتظار دارند شاداب کردن نهال امیدی است که متاسفانه با عملی نشدن برخی از وعده ها پژمرده شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور مدیران همراه و همسو به شتاب بخشی این فرایند بسیار کمک می کند، تصریح کرد: امیدواریم به زودی کتابخانه مرکزی ساری به سرانجام برسد تا بعد از یک دهه انتظار مردم استان و شهرستان ساری از آن بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: این قول مساعد توسط وزیر ارشاد داده شده که در سفر رئیس جمهور به مازندران اعتبار لازم به آن تخصیص یابد ‌و در این زمینه هم همراهی فرماندار ساری موثر خواهد بود.

فرماندار ساری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از پیگیری و تلاش های مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: کتابخانه ها مرکز اتصال نخبگان دولتی و غیر دولتی هستند.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اینکه اتاق فکر تخصصی مدیران دولت باید در کتابخانه ها باشد، تصریح کرد: خوشبختانه داشتن مدیرکلی متخصص، خلاق و با برنامه که میداند چگونه و کجا مطالبات به حق این حوزه را بیان‌ کند باعث‌شده جامعه شناخت بسیار خوبی به فعالیتهای این حوزه داشته باشند.

وی ادامه داد: کتاب برای من بهترین و واقعی ترین دوست است و در هر شرایطی در طول روز از مطالعه غافل نمی‌شوم.

نوبخت در پایان گفت: در کنار کتابخانه های عمومی استان هستیم و همه را برای حل مشکلات، توسعه و‌ گسترش فرهنگ مطالعه بسیج می‌کنیم.