Tur

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از اجرای طرح جهاد تبیین برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری با هدف تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با استخراج مطالب ارزشمند از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها خبر داد.


جهاد تبیین در کلام رهبر معظم انقلاب به معنای آغاز تحولی بنیادین و متمایز از حرکت‌های قبل است و این تحول باید از جهت «کمیت و مقدار» و «کیفیت و شیوه» مورد توجه باشد.

جهاد تبیین اقدامی جهادی با مسیر و روشی مشخص است، زیرا تبیین به معنای بیان حقایق است و در این برهه نباید به روال سابق عمل کرد و باید به صورت جهادی و انقلابی در مسیر کشف حقایق در مقابل ابهام‌آفرینی‌های دشمنان گام برداشت.

اگر جهاد در کنار تبیین قرار گیرد به معنای یک تلاش مستمر و پرانگیزه، برای بیان حقایق و آرمان‌های بزرگ انقلاب برای ایجاد تمدن نوین اسلامی خواهد بود، ضرورت پرداختن به جهاد تبیین تا جایی مهم است که مقام معظم رهبری فرمودند: «میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.»

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران طی گفت و گویی اظهار کرد: موضوع تبیین و روشنگری جزء اتفاقاتی است که در هر عرصه و صحنه و مقطعی ما با آن مواجه بودیم؛ امّا امروزه به‌واسطه‌ی اینکه تمرکز دشمن در این صحنه است، مواجهه هم باید متناسب با آن باشد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اهتمام و توجه ویژه‌ و باور عمیقی به جوانان دارند، تصریح کرد: حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به نوعی هم افزایی برای ارائه خدمات کتابخانه ای به همه اقشار جامعه و در همه طبقات است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از اجرای طرح جهاد تبیین برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری با هدف تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و وضعیت موجود با شیوه استخراج مطالب ارزشمند از کتاب های موجود در کتابخانه و منتشر کردن آنها در رسانه های کتابخانه ها خبر داد.

ولیپور افزود: کتابخانه ها در جامعه می توانند نقش به سزایی در جهاد تبیین داشته باشند چرا که فعالیت و برنامه های کتابداران صرفا محدود به فضای کتابخانه ها نیست و می توانند با حضور در میان اقشار مختلف جامعه نقش اصلی این حرکت و جهاد را ایفا کنند.