21

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از برگزاری ویژه‌برنامه « از صبر بخوانیم» همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مقام مادران و همسران شهدا در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

 آرزو ولیپور طی گفت وگویی با اشاره به درپیش بودن سالروز وفات حضرت ام‌البنین (سلام‌الله علیها)، اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) زندگی خود را وقف حمایت از ولایت کرد و با بردباری در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش و ادای دین به اسلام در زمره فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.

وی بیان کرد: افتخار نام‌گذاری سالروز وفات آن بانوی بزرگوار به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا، زمینه‌ای است برای گرامیداشت مقام و منزلت مادران و همسران بزرگوار شهدای گران‌قدری که با تأثیر از این بانوی عظیم الشان با برخورداری از ایمان، ایثار و ازخودگذشتگی در راه اسلام و حفظ و پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی، جان فرزند و همسر عزیز خویش را نثار کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ‌افزود: مادران و همسران شهدا  اسوه صبر وایستادگی هستند، آنها بعد از شهادت همسران و فرزندان خود با تمام وجود از راه این شهدا دفاع کرده و زندگی آن‌ها را سامان بخشیده‌اند.

ولیپور از برگزاری ویژه برنامه نقد و بررسی کتاب های خاطرات مادران و همسران شهدا در قالب برنامه « از صبر بخوانیم» در کتابخانه های عمومی ساری، بابل، قائمشهر، نکا و نوشهر خبر داد و گفت: این ویژه برنامه‌ها فردا همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم مقام مادران و همسران شهدا در این کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب «شکوفه‌های درخت نارنج» به روایت زهرا رضایی همسر سردار شهید فیض‌الله بابایی تالیف علی‌اکبر خاوری‌نژاد با حضور همسر شهید از مشهد و حسین شیردل به عنوان منتقد ساعت 10 صبح فردا در کتابخانه ابن شهر آشوب ساروی نقد و بررسی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: کتاب «مشتاق الحسین» روایت زندگی شهید مدافع حرم حسین مشتاقی تالیف خانم زینب بابکی در شهرستان نکا، کتاب «میقات الشهادت» شرح حال، مبانی زندگی، خاطرات و وصیت نامه معلم شهید عباس رعیتی توسط انتشارات اکسیر قلم نوشته خانم حلیمه سلطانی در کتابخانه آیت الله روحانی بابل، کتاب «رود خین» نوشته اشرف‌السادات مساوات در کتابخانه حضرت صاحب الزمان نوشهر ساعت 16 عصر، کتاب آوای «شین بار» نوشته صدیقه لطیفی در کتابخانه جمشید احمدی قائمشهر ساعت 10 مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.