3256918

به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، «اوا رپکووا» رئیس کمیسیون زنان فدراسیون جهانی شطرنج با بیان اینکه سال ۲۰۲۲ میلادی به نام «زن در شطرنج» نامگذاری شده است، گفت: این کمیسیون مراتب قدردانی خود را از «آرکادی دوورکوویچ» رئیس فیده به خاطر تصمیم گیری انجام شده اعلام می کند.

وی تصریح کرد: این نام گذاری شانس ما را برای جهش به جلو در مأموریت خود در شکل‌گیری سیاست‌ها، شیوه‌ها و برنامه‌های ارتقای شطرنج زنان افزایش می دهد. در سال‌های اخیر، ما به تعدادی از اهداف راهبردی بلند مدت خود دست یافته‌ایم، از تشویق زنان به مشارکت فعال در تمام جنبه‌های زندگی و شطرنج با ارائه سمینارهای آموزشی رایگان تا اجرای سهمیه‌های ویژه برای زنان در پست‌های مختلف.

در حالی که همکاران ما به طور خستگی ناپذیر برای فراهم کردن شرایط بهتر برای بازیکنان برتر بانو و افزایش چشمگیر بودجه جوایز ویژه برای زنان کار کرده اند، کمیسیون ما بر ایجاد ارتباط، الهام بخشیدن و آموزش بازیکنان زن با هر پیشینه ای از سراسر جهان تمرکز کرده است. سال گذشته جشنواره کوئینز ۲۰۲۱ را برگزار کردیم. مجموعه ای از مسابقات قاره ای و جهانی با بیش از ۴۶۰ شرکت کننده از ۸۲ کشور و هزاران نفر دیگر این رویداد را دنبال کردند.

در طول سال ۲۰۲۲ که سال «زن در شطرنج» نام گرفته است، برنامه های مختلفی اعم از موارد زیر را در نظر داریم:

*ایجاد جایزه سالانه برای زنان در دسته های مختلف.
*افزایش ارتباط با فدراسیون های ملی در مورد اهمیت معرفی یک سفیر برای زنان در کشورشان و تشویق آنها به سازماندهی برنامه های حمایتی برای زنان و دختران.
*سازماندهی مجموعه های تبادل جهانی برای به اشتراک گذاشتن ایده هایی که باعث بهبود محیط برای زنان در شطرنج می شود.
* ایجاد غرفه زنان در طول المپیاد شطرنج ۲۰۲۲ در مسکو.
*تقویت همکاری با سایر کمیسیون های فیده برای حمایت از مشارکت زنان در تمام جنبه های زندگی شطرنج، حتی با شدت بیشتری برای این سال ویژه.
*"جشنواره کوئینز" برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ با موفقیت برگزار شد. برنامه ریزی برای سال ۲۰۲۲ و گسترش آن با رویدادهای جانبی مختلف هیجان انگیز و با مشارکت کشورهای بیشتری.
*الگوهای الهام‌بخش زن هر هفته از طریق کانال‌های مختلف فیده اعم از رسانه های اجتماعی، خبرنامه ویژه و پادکست نمایش داده خواهد شد.
و همچنین برنامه های دیگری برای سال زن در شطرنج برنامه ریزی می شود که در طول سال در رسانه های فیده اعلام خواهیم کرد.

با کمک و حمایت شما، ما می توانیم این سال را به سالی برجسته و ویژه برای شطرنج زنان و دختران تغییر دهیم.