168972157

وحید یامین پور روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مازندران با بیان اینکه بررسی آماری نشان می دهد که آمار ازدواج جوانان در ۶ ماهه نخست امسال در کشور روند صعودی داشته ، افزود: باید با اتخاذ راهکاری درست و اصولی زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه نرخ ازدواج جوانان در ۶ ماهه نخست امسال در مازندران از میانگین کشوری کمتر بوده است، بر ضرورت پیگیری علل این وضعیت تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات فراروی جوانان بویژه در بخش ازدواج، مسکن و اشتغال نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی ذیربط است.

یامین پور همچنین وضعیت طلاق در کشور را تشریح کرد و با اعلام این که نرخ طلاق در ۶ ماهه نخست امسال در کشور ۷.۳ دهم بود ، افزود : نرخ طلاق در مازندران خیلی کمتر از میانگین کشور و ۲.۸ دهم بوده است.

وی از فعالیت ۴۵۰ مرکز مشاوره تخصصی قبل، حین و پس از ازدواج در کشور خبر داد و با بیان اینکه این مراکز در کاهش آمار طلاق و همچنین ترغیب و تشویق بیشتر جوانان به ازدواج نقش تاثیرگذاری دارند، گفت: از ابن تعداد، ۱۴ مرکز در مازندران فعال است.

معاون وزیر ورزش و جوانان، با بیان اینکه فرآیند صدور مجوز تاسیس مراکز مشاوره ازدواج در کشور تسهیل می شود، افزود:  سازمان های مردم نهاد نیز که در این بخش مشغول فعالیت هستند بویژه حمایت می شوند.

یامین پور، گفت: افزایش سن ازدواج جوانان در کشور طی این سال‌ها، بیانگر این واقعیت مهم و اساسی است که سیاست های اجرا شده در این بخش نادرست بود و نتوانستیم در این بخش به موفقیت دست یابیم.

یامین پور، از وجود ۶ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در مازندران خبر داد و افزود: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا این افراد بتوانند تا پایان امسال تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند. 

وی رویکرد اصلی دولت سیزدهم را تسهیل‌گری ازدواج جوانان ذکرکرد و گفت: برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های مو-جود به شکل مطلوب استفاده می شود.