5

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آیین «یلدای حماسه» در آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی امام علی(ع) ساری برگزار شد.

به مناسبت شب یلدا، ویژه برنامه یلدای حماسه برای ششمین سال پیاپی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی در آسایشگاه جانبازان امام علی(ع) شهرستان ساری و در کنار اسوه های ایثار و مقاومت برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران به همراه کتابداران و همکاران اداره کل در آسایشگاه جانبازان ساری حضور یافتند و با اجرای مراسم سنتی حافظ خوانی، معرفی کتاب، شعرخوانی توسط شاعر میثم رنجبر، خاطره گویی رزمندگان در کنار سفره ی یلدایی، روز خاطره انگیزی را رقم زدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این رابطه گفت: برای یاد کردن از بزرگان و خوبانی همچون جانبازان دفاع مقدس و بهره مندی از این کتاب های ناطق مقاومت و پایداری در آنجا حضور یافتیم و با برگزاری محفلی دل آرا، به استقبال شب یلدا رفتیم.

آرزو ولیپور با بیان اینکه جانبازان اسطوره های واقعی ایران هستند، افزود: تصمیم گرفتیم یلدایمان را در جایی برگزار کنیم که از رنگ و ریا و تعلق بدور باشد. جایی باشد که بشود راحت نفس کشید و مملو از عطر شهدا باشد.

فرزند اولین شهید فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه نسل جوان باید اسطوره هایش را بشناسد، اظهار کرد: «یلدای حماسه» در جمع این دلیرمردان درسی است که به ما نهیب می زند تا خودمان برای خواندن کتاب حماسه شان، فرصت سازی کنیم.

ولیپور با تاکید بر غیر قابل درک بودن حماسه آفریده شده توسط جانبازان و ایثارگران و عدم توانایی در قدردانی از این حماسه آفرینان، بیان کرد: جانبازان کاری کرده اند که میزان سنجش ایمان و عقیده تلقی می شوند و حضور آن ها مانع بزرگی برای انحرافات اجتماعی و امیدآفرینی برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی است.

پذیرایی به سبک شبهای یلدا و اهدای کتاب به جانبازان توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز از دیگر بخش های این برنامه بود.