1

به مناسبت هفته پژوهش با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از میرحامد هاشمی مجد کارشناس آمار و پژوهش این اداره‌ کل تجلیل شد.

 به مناسبت هفته پژوهش در جلسه ای در دفتر مدیرکل، از میرحامد هاشمی مجد کارشناس آمار و پژوهش این اداره‌ کل که به عنوان به عنوان کارشناس نمونه کشوری انتخاب شدند، با اهدای لوح و هدیه ای تجلیل شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این جلسه با قدردانی از همکاران آمار و پژوهش اداره کل بیان کرد: خلاقیت و نوآوری و توسعه فرهنگ پژوهش در پویایی و اثربخشی تربیت جامع آینده‌سازان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان کرد: توجه به فرهنگ پژوهش و پژوهش های فرهنگی، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای گام نهادن در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه است.

دکتر امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسمی که به صورت مجازی با استانها برگزار شد نیز ضمن تبریک هفته‌ی پژوهش به همکاران و فعالان این حوزه به بیان اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی توسط این نهاد پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی نوآورانه بر لزوم به کار بستن و به‌کارگیری نتایج حاصل از این فعالیت‌ها تأکید کرد و گفت مهم‌ترین کار قبل از اجرای پژوهش، تعریف مسئاله و مشخص‌سازی هدف از انجام  پژوهش است. در واقع تعریف مسأله مهم‌ترین و نخستین قدم برای حل مسأله است.

متولیان تصریح کرد: چارچوب شکل گرفته برای تعریف و حل مسائل نهاد دارای ویژگی نوآورانه است و این نوآوری نه تنها در عرصه علم اطلاعات و دانش‌شناسی بلکه در سایر حوزه‌ها نیز به چشم می‌خورد.

در ادامه‌ی این مراسم آقایان سیامک محبوب، سجاد محمدیان و سرکار خانم لیلی هاشمی مدیران کل حوزه‌های برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات، پژوهش و آموزش در خصوص دستاوردهای علمی پژوهشی واحدهای تابعه خود مطالبی را بیان نمودند.

در بخش دیگری از این مراسم پس از تقدیر از پژوهشگران، مدرسان و تعدادی از فراگیران دوره‌های آموزشی برگزار شده در نهاد کتابخانه‌های عمومی از میرحامد هاشمی مجد کارشناس آمار و پژوهش این اداره‌ی کل به همراه چهار تن از دیگر کارشناسان آمار و پژوهش ادارات کل استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، سمنان و فارس به عنوان کارشناس نمونه و منتخب ملی تقدیر شد.