3

جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی مازندران با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و روسای ادارات شهرستان ها در ساری برگزار شد.

جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی مازندران با حضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، همکاران اداره کل و روسای ادارات شهرستان ها به میزبانی کتابخانه عمومی ابن شهرآشوب ساروی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در ابتدای این جلسه با قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در جمع اهالی کتاب و کتابخوانی، گفت: بی تردید راهنمایی های حکیمانه و معنوی نماینده رهبری در مازندران به حوزه کتابخوانی مسیر روشنی را رقم خواهد زد.

آرزو ولیپور از زحمات و تلاش‌های هشت ساله جناب آقای مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور که سبب خیر و برکت بودند، قدردانی و برای مسئولیت جدید ایشان به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
وی افزود: همه باید کمک کنیم تا وضعیت کتاب و کتابخوانی و سرانه مطالعه بهبود پیدا کند.

ولیپور با اشاره به اینکه بسیاری از طرح های خلاقانه توسط همکاران در مازندران به عنوان طرح ملی در سراسر کشور اجرایی می‌شود، تصریح کرد: همگرایی، وحدت، همدلی و تلاش مضاعف بین همکاران سبب شده تا اتفاقات خوب رقم زده شود و تلاش می‌کنیم دغدغه‌های مردم را در این حوزه کاهش دهیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی در ساری با انتقاد از عدم بهره‌برداری 10 ساله از این پروژه، گفت: همچنان منتظر تحقق وعده های مسئولان هستیم و به دلیل عدم هماهنگی بین وزارت ارشاد و سازمان برنامه و بودجه و تغییر نرخ پیمان، پیمانکار تلاشی برای ادامه کار ندارد.

وی با اشاره به به اینکه از 20 میلیارد تومان اعتبار این پروژه تنها سه میلیارد تومان برای این پروژه به استان اختصاص پیدا کرده است، گفت: 17 میلیارد تومان اعتبار باقیمانده در حساب وزارت ارشاد واریز شده است و آزاد نمی کند و این نگرانی وجود دارد که این اعتبار برگشت داده شود.
ولیپور تصریح کرد: سازمان مدیریت نرخ پیمان را از سال 92 به 98 تغییر داده است اما در حال حاضر پیمانکار مدعی است با رقم کاری از پیش نمی برد، سازمان برنامه اعلام کرد اگر قرار به تغییر نرخ بود باید سال 93 اعلام میشد و الان کمیته فنی نمی‌پذیرد.

این مسئول فرهنگی استان با ابراز نگرانی مجدد از برگشت این اعتبار، اظهار کرد: با وزیر جدید ارشاد و استاندار جدید مکاتبه و رایزنی انجام دادیم و قول همکاری را دادند و ما منتظر هستیم تا این پروژه هرچه زودتربه سرانجام برسد.

در این جلسه، روسای ادارات هم با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، شاخص های آمار و عضویت و مشکلات فنی و نیروی انسانی را مورد بررسی قرار داده و گزارش وضعیت دریافت سهم نیم درصد را از شهرداری ها ارائه دادند و در پایان با حضور شورای معاونین موارد مورد بررسی قرار گرفت.