Aet

بعد از بررسی و اقدامات انجام شده از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، کتابخانه های کلارآباد عباس‌آباد و برادران لر نوشهر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

 در راستای بررسی آخرین وضعیت و نظارت بر روند آماده سازی و تحویل به اداره کل کتابخانه ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در جریان آخرین وضعیت کتابخانه کلارآباد عباس‌آباد و  ‌‌برادران لر نوشهر قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در روند کارها اعلام کرد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران ابراز امیدواری کرد که با همراهی مسئولان در زمان مقرر شاهد افتتاح این پروژه و بهره مندی شهروندان از خدمات کتابخانه باشیم.

وی وجود کتابخانه های استاندارد و فضاهای مناسب را از ضروری ترین نیازها در کل استان عنوان کرد و گفت: کتابخانه های عمومی در چند سال اخیر با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و برگزاری دوره های آموزشی، علاوه بر ارائه خدمات در حوزه امانت کتاب، پاسخگوی بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم منطقه بوده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: سعی شده برای ایجاد کتابخانه، از فضاهای موجود به بهترین نحو استفاده شود.

وی ضمن مهم دانستن مقوله فرهنگ و به ویژه فرهنگ کتابخوانی در جامعه، ارتقای این شاخص ها را  در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست.

ولیپور همکاریهای دوسویه را در جهت تعالی و توسعه فرهنگ بسیار موثر دانست و گفت: با سرعت تحولات مثبت در کتابخانه‌های عمومی، رضایت کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی افزایش می یابد.

گفتنی است، عملیات احداث پروژه کتابخانه برادران لر با زیربنای 1000 مترمربع که طبقه اول آن به کتابخانه با 500 مترمربع اختصاص یافت در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین کتابخانه عمومی کلارآباد که در اختیار شهرداری است با ۱۲۰۰ متر بنا در دو طبقه شامل کتابخانه و سالن امفی تئاتر در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر ساخته شده است.