مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان کشورمان با اهدای پاداش ۱۵ میلیون تومانی از سوی وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله دو روز مانده به سفر تیم ملی هندبال بانوان کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا، مراسم بدرقه تیم با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به همراه سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون و مسؤولان فدراسیون هندبال عصر امروز یکشنبه ۷ آذر ماه در سالن شهید سلیمانی فدراسیون هندبال برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که پیش از این به دلیل کسب سهمیه جهانی به تیم هندبال بانوان قول پرداخت پاداش را داده بودند، امروز در مراسم بدرقه این پاداش را به تیم پرداخت کردند.

پرداخت پاداش ۱۵ میلیونی به هندبالیست‌ها

بر این اساس وزیر ورزش و جوانان به هر ملی پوش هندبال مبلغ ۱۰ میلیون تومان و رئیس کمیته ملی المپیک برای هر ملی‌پوش مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت کردند. تیم ملی هندبال زنان برای نخستین بار در تاریخ رشته‌های توپی بانوان با کسب عنوان چهارمی آسیا در رقابت‌های قهرمانی آسیای اردن، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا را کسب کرده است.

درخواست ملی پوشان از وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک

در ادامه این مراسم، مریم هندبالیست تیم ملی کشورمان به نمایندگی از هم تیمی‌های خود از مسئولان خواست تا برای حضور تیم هندبال زنان در بازی‌های آسیایی قول مساعد بدهند. وی گفت: ما اولین کشوری هستیم که با حجاب کامل اسلامی در مسابقات جهانی حاضر می‌شویم و امیدوار هستیم تا چهره خوبی از هندبال ایران و حجاب اسلامی را به نمایش بگذاریم.

یوسفی ادامه داد: بچه‌ها و کادر فنی تلاش زیادی انجام داده و برای رسیدن به این قله سختی کشیده‌اند، اما قله‌های بزرگ‌تری را در نظر داریم و همه ما دوست داریم المپیک و بازی‌های آسیایی را تجربه کند. همانطور که نشان دادیم می‌توانیم جهانی شویم، می‌توانیم در المپیک و بازی‌های آسیایی هم موفق شویم و از شما می‌خواهیم در صورتی که در جهانی بازی‌های قابل قبولی داشتیم، قول بدهید که به بازی‌های آسیایی اعزام شویم.

در پاسخ به درخواست بازیکنان از مسئولان وزیر ورزش و جوانان هم به شوخی گفت: از ما هر چه می‌خواهید بخواهید اما پول نخواهید.

قول پیگیری معاون وزارت ورزش برای حضور تیم زنان در بازی‌های چین

مریم کاظمی‌پور، معاون وزارت ورزش و جوانان هم خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را برای حضور تیم ملی در بازی‌های آسیایی می‌کنم. ظرفیت حضور چند تیم توپی وجود دارد و من هم تلاش می‌کنم که این اتفاق بیفتد. شما تلاش زیادی برای کسب سهمیه جهانی کرده‌اید و انگیزه زیادی دارید. امیدوارم درهای بازی‌های آسیایی به روی تیم ملی هندبال زنان باز شود.

صالحی امیری: هر جا به بانوان اعتماد کردیم، جواب گرفتیم

همچنین صالحی‌امیری در مراسم بدرقه بیان کرد: معاون امور بانوان کسی است که به دنبال توسعه هندبال است. رئیس فدراسیون جوانی دارید که همیشه پیگیر است. انگیزه دختران همیشه زیاد است و هر جا اعتماد کردیم، جواب گرفتیم. این تجربه ما در سالیان متمادی است.

وی با بیان اینکه باید قواعد را بپذیریم، گفت: در دوره قبل ۱۰۰ نفر از بانوان به بازی‌های آسیایی اعزام شدند و این دوره تعداد بانوان باید افزایش یابد، چون هم شعار IOC و هم باور ماست. باید از نظر کمی و کیفی مردان و زنان را به هم نزدیک کنیم.

قول وزیر ورزش برای بررسی درخواست هندبالیست‌ها

وزیر ورزش و جوانان با آرزوی موفقیت برای تیم بانوان در مسابقات جهانی هندبال اسپانیا، گفت: پاکدل برنامه‌های خوبی در پیش دارد. امیدوارم تیم بانوان دست پر به کشور برگردد. در مورد حضور جهانی با مردان برابری کردید و شما هم یک حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کنید. سیاست ما این است ایران در مجامع بین المللی کرسی داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان پیرو درخواست اعضای تیم هندبال برای حضور در بازی‌های آسیایی چین هم اظهار داشت: درخواست کاپیتان تیم ملی را با توجه به نتایجی که کسب می‌کنید، بررسی می‌کنیم‌. اگر نتایج خوب و با کیفیت ایجاد شد، حتماً برای بحث اعزام بررسی‌ها انجام می‌شود. امیدوارم با عملکردی که دارید، اعضای ستاد بازی‌ها برای حضور این تیم متقاعد شود. امیدوارم در مسابقات بدرخشید و شاهد افزایش تعداد لژیونرها در بخش بانوان باشیم.

تیم ملی هندبال بانوان ایران دهم آذرماه تهران را به مقصد اسپانیا ترک خواهد کرد. تیم ایران در دور مقدماتی این بازی‌ها با کشورهای نروژ، رومانی و قزاقستان هم‌گروه است.