Index

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتابداران پرچمدار ترویج کتابخوانی و مواجهه با اعضا و کتاب خوانان هستند.

سیدباقر میرعبداللهی در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در مازندران که به عنوان میهمان مراسم در بستر فضای مجازی حضور یافت ضمن تبریک هفته کتاب، اظهار داشت: کتابداران پرچمدار ترویج کتابخوانی و مواجهه با اعضا و کتاب خوانان هستند.

میرعبداللهی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاران ستاد مرکز، کتابداران و کتابخوانان سراسر کشور، تلاش مجدانه در فضای مجازی دارند تا ترویج کتابخوانی به نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هفته کتاب یک مناسبت تقویمی نیست، تصریح کرد: کتابدار مهم است چون مردم مهم هستند، کتابداران واقعی‌ترین مواجه با عضو  کاربر را دارند و نتیجه همه تلاش ناشران در تدوین و ارسال کتاب، به دست کتابدار می افتد.

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: بیشترین افرادی که کتاب را از کتابخانه ها به امانت می برند گروه سنی کودکان و نوجوانان هستند و نیاز است کتاب های خوبی ارائه کنیم.

میرعبداللهی ادامه داد: روز کتابدار و هفته کتاب و کتابخوانی رسالت و وظیفه خطیری را گوشزد می‌کند که وظیفه ما را در همه عرصه‌ها دشوارتر می‌کند.
وی گفت: با وجود کرونا فعالیت کتابخانه های عمومی به هیچ عنوان کمرنگ نشده است و کتابداران در صف اول استقبال از برنامه‌های جمعی غیرحضوری هستند.