3

پوستر هفته کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در اقدامی متفاوت، در مازندران رونمایی شد.

همزمان با هفته کتاب آیین رونمایی از پوستر هفته کتاب در مازندران به صورت متفاوت با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، جمعی از همکاران ستادی اداره کل و مردم در بازار بزرگ شهید رجایی ساری برگزار شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این مراسم ضمن تبریک ایام هفته کتاب گفت: هفته کتاب فرصت به میدان آوردن دغدغه کتاب در بین دغدغه‌های مردم است.

وی با بیان اینکه هفته کتاب تأکید به ترویج کتابخوانی در ساختارهای مختلف جامعه است، تصریح کرد: نقش خیرین در توسعه زیرساخت‌ها در کنار دولت بسیار مهم است. از همه خیرین که ما را در ساخت کتابخانه و تأمین منابع اطلاعاتی کمک می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

ولیپور بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی استان باوجود شرایط کرونایی در دو سال گذشته تلاش کرده که روند فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی به صورت مستمر پیش برود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود:  امسال نیز در ادامه همین روند به صورت منظم تر و منسجم‌تر برنامه های متنوع و متعددی را برای هفته کتاب تدارک دیده است.

ولیپور با اشاره به اینکه شعار امسال هفته کتاب «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» انتخاب شده است تا کتاب به نوعی جا‌های خالی را پر کند، گفت: این شعار قابلیت انعطاف بالایی دارد و براساس شرایط امسال جامعه انتخاب شده است، زیرا ما می‌توانیم با کمک کتاب جای خالی گردش، جای خالی سفر، جای خالی مدرسه، جای خالی دانشگاه و جای خالی مهمانی را با کتاب خوب پر کنیم.