3

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران به همراه کارکنان ستادی و نمایندگانی از کتابداران استان، با حضور در پارک موزه دفاع مقدس ساری، ضمن غبارروبی و نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه با آرمان های جاوید و آسمانی این ستارگان وفاداری و شهامت تجدید عهد و پیمان کردند.

در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران به همراه معاونین اداره کل و کارکنان ستادی و کتابداران استان، با حضور در پارک موزه دفاع مقدس ساری با آرمان های امام و شهدا تجدید بیعت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به نقش شهید در جامعه گفت: مهم‌ترین نقش در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران را شهدا ایفا کردند و ما امروز مدیون این شهدا هستیم. این یک توفیق است که در آستانه ایام بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان با تجدید میثاق با شهدا و زیارت ایشان آغاز می شود.

وی از کتابداران به عنوان حافظان مرز فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: اُنس گرفتن نسل امروز جامعه با ارزش های شهدا از افتخارات نظام اسلامی است.

ولیپور بیان کرد: بهترین خدمت برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آن ها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم و قطعا هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: امروز وظیفه ما انتقال ارزشهای شهداء به نسل های آینده است و شهدا با ایثارگری‌ها و جانفشانی های خود حماسه ای عظیم خلق کردند و امید است با انجام وظایف و تکالیف خود، راه و سیره شهدا را مورد بازشناسی قرار دهیم و فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه تبیین کنیم.


در پایان این مراسم، مدیرکل و کتابداران استان با نثار گل و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام ساری بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.