6

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خواستار فعالیت های خلاقانه در دعوت از مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد و گفت: برای مشارکت بیشتر در جشنواره کتابخوانی رضوی باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنیم.

جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه ها با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، معاونین و کارشناسان به صورت وبینار در اداره کل و شهرستان‌ها برگزار شد.

آرزو ولیپور در این جلسه ضمن گرامی داشت ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد:  ۱۳ آبان که در تعبیر معمار بزرگ نظام، به عنوان انقلاب دوم نامیده شد، به دل‌های مومنان قوت بخشید و جایگاه ارزنده دانش‌آموزان و نوجوانان ایران اسلامی را هویدا ساخت و این حرکت بزرگ چراغِ راهی برای جوانان امروز است تا با آگاهی و دانایی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مصمم‌تر با ایستادگی در برابر مستکبران جهان، بر به ثمر نشستن آرمان‌های انقلاب اسلامی همت گمارند.

وی با اشاره به اینکه برای مشارکت بیشتر در جشنواره کتابخوانی رضوی باید از تمام ظرفیت‌ها  و امکانات استفاده کنیم، بیان کرد: شهرستان ها باید از تجربیات همدیگر برای هرچه بهتر این جشنواره استفاده کنند.

وی با قدردانی از ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران و بخشداران برای دعوت از مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: موفقیت در جشنواره کتابخوانی رضوی در مشارکت طلبیدن مردم به امر کتابخوانی قابل تقدیر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خواستار فعالیت های خلاقانه در دعوت از مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی شد و افزود: مازندران دارای مشاهیر بزرگ و فراوان است و می توانند در این بخش کمک کنند.

ولیپور خاطرنشان کرد: شایسته است همه افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی استان به اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند تا با بسیج همگانی در این عرصه شاهد رشد و بالندگی فرهنگی و به تبع آن توسعه پایدار در استان باشیم.

این مسئول فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب از روسای ادارات شهرستان ها خواست برنامه ریزی درستی را در دستور کار قرار بدهند.

ولیپور با بیان اینکه توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک عزم همگانی را می‌طلبد اظهار کرد: شهرداری ها سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را به موقع پرداخت کنند.

وی افزود: در دوره کرونا کتابداران از طریق فضای مجازی تمام تلاش خود را کردند تا کتابخانه‌های عمومی را با برنامه‌های‌شان به خانه‌ها ببرند و عملا واسطه‌ای بین کتابخانه‌ها و خانه‌های مردم شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خواستار برگزاری منظم جلسه انجمن کتابخانه ها در شهرستان ها شد  و گفت: مصوبات جلسات انجمن باید دقیقا اجرا شود.

در پایان این جلسه روسای تمامی شهرستان ها گزارشی از فعالیت جشنواره رضوی را تشریح و اعلام کردند.