9

به مناسبت هفته آمار و برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه آمار، آموزش و پژوهش به همراه معرفی کتاب به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار شد.

ویژه‌برنامه «آمار، آموزش و پژوهش» به مناسبت هفته آمار و برنامه‌ریزی با حضور معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مازندران، معاونین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و همکاران ستادی و شهرستانی در کتابخانه ابن شهرآشوب ساروی و کتابداران به صورت وبینار در اسکای روم اداره کل کتابخانه ها برگزار شد.

معاون آمار برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مازندران در این نشست گفت: برای برنامه ریزی در درجه اول نیاز به اطلاعات آماری دقیق داریم.

پوراسکندر آمار، اطلاعات و برنامه ریزی توسعه را سه مقوله مهم دانست که پایه اصلی آن را آمار تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: در طی این سالها سرشماری‌های متفاوتی داشتیم چرا که داده‌های آماری در تمام زمینه‌ها دخالت دارد.

معاون آمار برنامه بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مازندران افزود: آمار و اطلاعات یکی از اجزای اصلی و ضروری برای برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری‌ها و ارزیابی عملکرد‌های سطوح مختلف مدیریت است.

وی گفت: نخستین گام در فرایند برنامه ریزی داشتن تصویری روشن از واقعیت‌های موجود جامعه است تا ضمن شناسایی فرصتها، نیاز‌ها و تنگنا‌های اساسی را شناسایی و برای از بین بردن یا کاهش اثرات آن برنامه ریزی مناسب کرد.

مرضیه فلاح کردآبادی معاون امور کتابخانه ها اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی، بیان کرد: آمار و اطلاعات جایگاه مهمی در کتابخانه های عمومی دارد و نیاز است تمام همکاران به این مهم توجه داشته باشند.

در پایان این نشست کتاب تحلیل آماری تألیف دکتر محمد بامنی‌مقدم معرفی شد.