Index

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: به دلیل افزایش گسترده مشارکت مردم، جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد.

 آرزو ولیپور در گفت‌وگویی اظهار کرد: با تصمیم شورای سیاست گذاری جشنواره، مهلت شرکت در جشنواره رضوی تا ۳۰ آذرماه تمدید شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: این جشنواره  توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا، و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد  و در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی ، گسترش فرهنگ کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتابهای فاخر در حوزه فرهنگ و سیره اهل بیت، و بخش ویژه حضرت ولی عصر ( عج)، از ۲۲ خرداد ماه با انتشار فراخوان و همزمان با دهه کرامت در سراسر کشور آغاز به فعالیت نموده است.

وی افزود: این جشنواره که از ششمین دوره خود زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شده است، طی ۵ سال گذشته با افزایش چشمگیر آمارهای کمی و کیفی همراه بوده، که استان مازندران سهم موثری در این افزایش کمی و کیفی داشته است.

ولیپور با اشاره به ارادت ویژه مردم مازندران به اهل بیت ، مشارکت گسترده آنان در این جشنواره را نشانه ی بالندگی ، بصیرت، شوق دانستن و نوشیدن از چشمه معارف رضوی دانست و ضمن سپاسگزاری از مشارکت گسترده مردم به اطلاع رسانی شرکت کنندگان به سایرین برای پرشورتر کردن این رویداد بزرگ فرهنگی تاکید کرد.

 وی خواستار همکاری دستگاه های فرهنگی در برگزاری بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی شد و گفت: با توجه به وضعیت موجود استقبال از این جشنواره خوب بوده است و انتظار می‌رود در هفته های آینده نیز بهتر شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در سنین پایین تضمین رشد فرهنگی جامعه است، اظهار کرد: با توجه به روش‌های مناسب و جذاب برای شرکت کنندگان کودک و نوجوان در مسابقه کتابخوانی رضوی، با ایجاد خاطره خوش در ذهن این گروه از شرکت کنندگان، می‌توان به ایجاد علاقه به مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در این گروه سنی امیدوار بود.

ولیپور خواستار تقویت این حرکت مردمی برای رسیدن دستاوردهای فرهنگی در سطح جامعه به ویژه در استان مازندران شد و گفت: امروز گسترش رسانه‌های مجازی بخشی از زندگی مردم بوده و یکی از جاهایی که می‌توانیم فرهنگ رضوی و کتابخوانی را تعریف کنیم همین فضای مجازی است که باید از آن بستری مناسب برای توسعه فرهنگ رضوی ایجاد کنیم.