6

ویژه‌برنامه «دست‌های کتاب خوان» به مناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد.

 به مناسبت 23 مهر روز روز نابینایان و عصای سفید ویژه برنامه دستهای کتاب خوان با حضور آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ، معاونین اداراه کل، همکاران کتابدار ساری و بصورت وبینار در شهرستان‌های چالوس و بهشهر برگزار شد و برنامه‌های متنوعی را برای اعضای بخش‌های نابینایان برگزار کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید، به لزوم ارائه خدمات شایسته به روشندلان تاکید کرد و گفت: فراهم کردن زمینه مساعد جهت بهره مندی یکسان همه اقشار از خدمات کتابخانه ای از اولویت های کتابخانه های عمومی است.

ولیپور با بیان اینکه باید نگاه تمام دستگاه ها به روشندلان اصلاح شود، تصریح کرد: روشندلان شاید توانایی دیدن نداشته باشند ولی توانایی‌های دارند که بسیاری از افراد ندارند.

وی بیان کرد: این روز در واقع برای همه ما یادآور لزوم توجه بیش از پیش به نیازهای معلولان جامعه و مطالباتی است که باید توسط مسئولان شنیده و مرتفع شود، تا برای این عزیزان شرایط زندگی مطلوب و با کیفیتی فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما فراهم کردن فرصتی است تا عزیزان روشندل بتوانند استعدادهای خود را به جامعه نشان دهند.

وی خطاب به روشندلان گفت : دنیایی که ما با چشم سر می‌بینیم در مقابل آن دنیایی که با چشم دلتان میبینید  زیبایی ندارد، چون با چشم دل میشود نادیدنیها را دید

ولیپور با بیان اینکه تلاش می کنیم برای بخش نابینایان منابع بیشتری جذب کنیم، ادامه داد: برنامه های کتابخانه های عمومی همچون نشست کتاب خوان، تحلیل و بررسی کتاب، نقد کتاب، جمع خوانی کتاب، قصه گویی و سایر برنامه های مناسبتی ویژه نابینایان نیز در طول سال برگزار می شود.     

طی این دیدار اعضای کودک و نوجوان نابینا به اجرای برنامه هایی چون تلاوت قرآن، سرود خوانی، شعر خوانی، دکلمه خوانی و ... پرداختند.