به مناسبت رحلت عل4امه حسن زاده آملی ویژه برنامه «غم علامه» در اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با حضور مهمانان ویژه برگزار شد.

ویژه برنامه «غم علامه» به مناسبت رحلت علامه بزرگوار حسن زاده آملی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آمل و محفل ادبی طالب برگزار شد.

این ویژه برنامه مجازی با حضور میهمانان ویژه غلامعلی حداد عادل، محمود اکرامی، مصطفی محدثی خراسانی، خانم فلاح معاون اداره کل و همکاران در کتابخانه ها به صورت اسکای روم با حضور گسترده همکاران در سایر استان های دیگر در اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران برگزار شد.
 
دکتر غلامعلی حدادعادل در این برنامه که به صورت مجازی حضور یافت درباره شخصیت علامه بزرگوار آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی، گفت: ایشان نمونه‌ای تمام‌عیار و آئینه‌ای تمام‌نما از شخصیت‌های جامع علم و عمل بودند که در تاریخ معارف اسلامی از آنان به‌عنوان «حکیم» یاد می‌شده است.

وی بیان کرد: آیت‌الله حسن‌زاده آملی، نمونۀ از ایمان، دینداری، عرفان، اخلاق، علم و دانش و تعهد به انقلاب اسلامی و وفاداری به امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

مصطفی محدّثی خراسانی  شاعر معاصر ایرانی نیز در این برنامه گفت: حکیم و دانشمند فرهیخته،آیت‌الله علامه حسن زاده آملی را به یقین می‌توان احیاگر حکمت اسلامی و عرفان اسلامی در دوران معاصر نامید.

وی بیان کرد: ایشان با تدریس،تألیف و پرورش ده‌ها شاگرد، توانست افق‌های نوینی از ظرفیت و توان حکمت اسلامی را به نمایش بگذارد و با تالیف ده‌ها کتاب ارزشمند در حوزه عرفان و معرفت نفس، جامعه و جوانان سرگشته از عرفان‌های نوظهور غیرانسان ساز و فرصت سوز را به دریای حکمت و معرفت و عرفان ناب برگرفته از قرآن و عترت رهنمون و متصل گرداند.

 محمود اکرامی شاعر برجسته کشور نیز افزود:  بی‌شک خدمات و مجاهدت‌های علمی این حکیم متأله و فیلسوف الهی و عبد صالح خدا ،توانست فضای فکری، فرهنگی و عقیدتی را از دست‌اندازی افکار منحط و تهاجمات تفکرات غربی مصون سازد.