3
در ویژه برنامه «کودکان کتابخوان» به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک و نوجوان مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در دیداری صمیمی با اعضای کودک فعال کتابخانه‌های عمومی گفت و گو کرد.

 مراسم روز جهانی و هفته ملی کودک در قالب ویژه‌برنامه «کودکان کتابخوان» با حضور آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در کتابخانه عمومی آزادگان و ابن شهر آشوب ساری و روسای ادارات کتابخانه های عمومی در شهرستان ها در بخش کودک کتابخانه های مرکزی شهرستان ها برگزار شد.

این نشست که در فضایی گرم و صمیمی و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران صورت گرفت، آرزو ولیپور به تشریح فعالیت های کتابخانه های عمومی در بخش های کودک مستقر در کتابخانه های عمومی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که کودکان، کتابخانه‌های عمومی را خانه دوم خود قلمداد کرده و بتوانند در سایه این یار مهربان به آرامش واقعی برسند.

وی با اعلام اینکه با تلاش کتاب های عمومی بر ایجاد الفت بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب متمرکز است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت دوران کودکی در شکل گیری عادت به مطالعه و در راستای رویکرد ویژه نهاد، فعالیت‌های مهمی در حوزه کودک در کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، خاطرات و تجربه‌های خود را در عرصه نوشتن از دوران نوجوانی تاکنون با اعضا به اشتراک گذاشت.

ولیپور خاطرنشان کرد: اداره كل كتابخانه های عمومی استان علاوه بر تجهيز بخش های كودك به كتب مناسب، برنامه های فرهنگی خوبی از جمله قصه گویی، مسابقات نقاشی و برنامه های نمايشی را برای كودكان عضو كتابخانه در طول سال اجرا می كنند.

ولیپور بیان کرد: بی‌تردید کودکان و نوجوانان ظرفیت‌های آینده در سرمایه‌های اجتماعی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: راه اندازی بخش كودک در كتابخانه های عمومی می تواند با ايجاد فضای آموزشی و تأمين منابع مناسب كودكان، موجبات ترغيب و تشويق كودكان و نوجوانان به امر كتابخوانی شود.