01651544

پل رایلی، سرمربی کارولینای شمالی، اخیرا به دلیل اتهاماتی که درباره آزار جنسی به او زده شده بود اخراج شد و لیسا بیرد، مسئول لیگ فوتبال زنان آمریکا، نیز در میان اعتراضات به عدم مدیریت درست و عدم توجه به هشدارهایی که درباره رفتار رایلی داده شده بود استعفا داد.

این اتفاقات باعث شد تا بار دیگر توجهات به این موضوع جلب شود که حفاظت چندانی از زنان در فوتبال صورت نمی‌گیرد. این موضوع به صورت علنی در آمریکا مطرح شد و زنان ورزشکار از سایر کشورها نیز در طول چند هفته گذشته با این جو همراه شدند.

بازیکنان حاضر در لیگ زنان آمریکا قصد دارند در تمامی بازی‌های چهارشنبه شب (به وقت محلی) شش دقیقه توقف در جریان بازی را اعمال کرده و در دایره میانی زمین در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

01651545

 

 

 

گوتم اف سی و واشنگتن اسپریت آغازکننده این اعتراض بودند و دو بازی دیگر نیز پس از این بازی برگزار شده است. دومی ریچاردسون، بازیکن گوتم اف سی، به سی بی اس گفت:« بازیکنان لیگ زنان آمریکا می‌خواهند به قربانیان احترام گذاشته، الهام بخش دیگران باشند و به آنها قدرت ببخشند. این کار همیشگی نیست. ما سکوت نخواهیم کرد.»

دلیل توقف شش دقیقه‌ای دیدارها به گفته اتحادیه بازیکنان لیگ فوتبال زنان آمریکا این است که شش سال طول کشید تا صدای مانا شیم و سینید فارلی، قربانیان پل رایلی، شنیده شود. در بخشی از بیانیه منتشر شده از سوی این اتحادیه آمده:« ما با تمام وجود برای ساختن لیگی که بازیکنان شایستگی حضور در آن را داشته باشند تلاش خواهیم کرد.»