جویبار- کسب مدال های طلای کشتی گیران مازنی در مسابقات جهانی حال مردم استان را خوش کرد و جویبار را بر اوج قله کشتی جهان نشانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نام کشتی مازندران با درخشش پهلوانان این دیار در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان دوباره طنین انداز شد و جویبار به اوج قله کشتی برگشت.

هنوز چندساعتی از پیروزی حسن یزدانی دلاور مرد جویباری بر تیلور آمریکایی نمی‌گذارد و کارناوال‌های شادی در مناطق مختلف استان از جمله جویبار راه افتاده است.

حسن یزدانی نام آور مازندران در وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان برابر دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه شش بر دو به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد. همچنین امیر حسین زارع نیز در سنگین وزن، غول کشتی جهان را شکست داد و بر قهرمان این وزن در رقابت‌های نروژ شد.

حس و حال مردم جویبار و مازندران طی شبانه روز گذشته وصف ناشدنی است درخشش پهلوانان مازندران در رقابت‌های جهانی، شادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

یکی از گوش شکسته‌ها و ورزشکاران پیشکسوت کشتی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دلاوران و کشتی گیران مازندران در جهان افتخار آفرینی کرده‌اند، گفت: مدال‌های قهرمانان استان، نبض کشتی استان را به تپش درآورده است.

محمد اسماعیل زاده با بیان اینکه مازندران همواره مهد کشتی ایران و جهان به شمار می‌رود، افزود: ترکیب تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی نشان از وزن بالای استان در این ورزش دارد و مدال آوری دلاوران استان، مردم ایران را شاد کرده است.

امروز نیز دو دلار دیگر مازندران به نام عرفان الهی در وزن ۷۰ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک می‌روند و امیر محمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور سه دلاور جویبار نیز امشب برای ایستادن روی سکوی اول با حریفان زور آزمایی می‌کنند.