4

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از تدوین و ابلاغ برنامه های جدید فرهنگی با رویکرد شروع سال تحصیلی در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

سومین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی مازندران با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار عباس آباد، معاونین اداره کل و روسای ادارات در شهرستان عباس آباد برگزار شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این جلسه با تسلیت ایام اربعین حسینی به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: با شروع شیوع بیماری کرونا کار و فعالیت کتابخانه ها به فضای مجازی منتقل شد و در واقع کتابداران استان ثابت کرد که کار کتابخانه ای و تلاش در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تعطیل بردار نیست.

وی با بررسی عملکرد همکاران در اجرا و پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده، گفت: در سال گذشته میزان مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی بسیار خوب بوده است و مشارکت گسترده مردم فرهنگ دوست این شهرستان در این مسابقه فرهنگی قابل تقدیر بود.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اعلام اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی بزرگ ترین مسابقه کتابخوانی در سطح کشور و استان است و باید از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه استفاده شود، تصریح کرد: گام برداشتن برای برگزاری جشنواره رضوی توفیقی الهی است و در سال جاری نیز تلاش بر این است تا سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در سطح استان و شهرستان ها در این رویداد فرهنگی مشارکت حداکثری داشته باشند.

ولیپور با اشاره به اینکه با کمک خیران توانستیم بسیاری از پروژه های نیمه کاره را در سال های اخیر به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: شهرداری‌ها در زمینه پرداخت سهم نیم درصد خود به کتابخانه های عمومی مشارکت داشته باشند.

وی از تدوین و ابلاغ برنامه های فرهنگی جدید با رویکرد شروع سال تحصیلی در کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: با پیگیری و تلاش شبانه روزی، مشکلات منابع انسانی در حال رفع شدن است.

فرماندار شهرستان عباس آباد نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: کتاب و کتابخوانی امروز دیگر یک مطالبه عمومی و اولویت اجتماعی است و از این رو نیاز است تا مدیران در همه سطوح برنامه‌هایی هماهنگ با این موضوع ارائه کنند.

عباس شیرینی همپا با دعوت از عموم مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: از همه دستگاه ها و مردم فهیم و فرهنگ دوست شهرستان عباس آباد دعوت می کنم در این رویداد عظیم فرهنگی شرکت کنند و با توجه به فراهم بودن بستر اینترنتی برای شرکت در این جشنواره، همه مردم بتوانند از برکات معنوی و معارف رضوی بهره‌مند شوند.

در این جلسه، روسای ادارات سه شهرستان به نمایندگی از غرب، شرق و مرکز استان با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، شاخص های آمار و عضویت و مشکلات فنی و نیروی انسانی را مورد بررسی قرار دادند و گزارش وضعیت دریافت سهم نیم درصد را از شهرداری ها ارائه دادند.