0

ویژه برنامه اربعین حسینی ‌و گرامی داشت هفته دفاع مقدس در آستانه اربعین حسینی در اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد.

در آستانه اربعین حسینی مراسم ویژه برنامه گرامی داشت هفته دفاع مقدس اربعین حسینی  با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و کارکنان در اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران و فرزند نخستین شهید فرهنگی استان در این مراسم گفت: مردم غیرتمند و شهیدپرور مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی با پیروی از فرمایشات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی جان‌فشانی نمودند و جاویدالاثران، جانبازان و شهیدان گران‌قدری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران نمودند.

ولیپور تصریح کرد: ما باید نسبت به شهدا و رزمندگان و دفاع مقدس به درستی ادای دِین داشته باشیم و یادمان نرود که عزت، اقتدار و امنیت امروزمان را مدیون عزیزانی هستیم که در هنگامه ی خطر، جانانه به میدان رفته و با خون مطهر خویش، حماسه ها آفریدند.

وی رمز ماندگاری شهدای دفاع مقدس در تاریخ بشریت را تأسی به آرمان‌های اربعین سید و سالار شهیدان دانست و افزود: تقارن دفاع مقدس با اربعین حسینی فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است.

در این ویژه برنامه که در ادامه برنامه‌های متنوع فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد پس از مداحی و نوحه خوانی توسط کربلایی نیکخواه، برنامه معرفی کتاب و شعر خوانی اجرا شد.