221417

انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در راستای حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در کتابخانه‌های عمومی و تقویت روحیه و بنیه علمی کتابداران مستعد و توانمند، از علاقه ‎مندان به حضور در کارگروه‌های انجمن دعوت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، منصور کوهی رستمی، رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران از انتشار فراخوان همکاری داوطلبانه در کارگروه های تخصصی انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران خبر داد.

وی با اشاره به اهداف شکل‌گیری انجمن بیان داشت: از حدود سه سال پیش انجمن تأسیس شد که بنا داشت به ارتقای علمی کتابخانه‌های عمومی کشور همت گمارد و به مدد کتابداران توانمند کتابخانه‌های عمومی کشور، فصل تازه‌ای پیش روی کتابخانه‌های عمومی بگشاید؛ در این راستا در اولین دوره، بسترهای اولیه استقرار یک انجمن علمی بنا نهاده شد.

منصور کوهی رستمی افزود: در سال ۱۴۰۰ انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران بنا دارد با همراهی همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی اعم کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌های عمومی آستان قدس رضوی و کتابخانه‌های عمومی شهرداری‌ها، فصل نوینی در حیات انجمن و کتابخانه‌های عمومی بگشاید.

وی با اشاره به مصوبه هیات مدیره جدید انجمن و تشکیل ۶ کارگروه تشکیلاتی بیان داشت: هر یک از کارگروه‌ها با مسئولان جدید، فعالیت خود را آغاز کرده اند. در این راستا کارگروه «آموزش و یادگیری مادام‌العمر و اطلاعات سلامت» با مسؤلیت دکتر فاطمه شیخ شعاعی؛ «پژوهش و انتشارات» با مسئولیت دکتر داوود حاصلی، «روابط عمومی و امور بین الملل» با مسؤلیت دکتر فاطمه محمدبیگی، «همکاری‌ها و مشارکت‌ها» با مسئولیت مجید میرمحمدی و «رویدادهای علمی و جوایز» با مسؤلیت دکتر لیلی سیفی و کارگروه «خدمات محلی و گروه‌های خاص» با مسؤلیت دکتر روح اله منوچهری تشکیل شده است که اطلاعات بیشتر در این خصوص در وب سایت انجمن و در بخش معرفی کارگروه‌ها قابل مشاهده است.

رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با تاکید بر نقش موثر کتابداران در گسترش فعالیت‌های کیفی و کمی انجمن، خاطرنشان ساخت: بی شک صاحبان اصلی این انجمن، همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور هستند، کتابدارانی که با حضور پررنگ در آخرین مجمع و انتخابات انجمن، پیام روشنی برای نقش آفرینی علمی در کتابخانه‌های عمومی و انجمن ارائه دادند.

کوهی رستمی ادامه داد: انجمن در راستای حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در کتابخانه‌های عمومی، تقویت روحیه و بنیه علمی کتابداران مستعد و توانمند، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های جمعی علمی و همچنین بهره گیری از توانمندی و خلاقیت آنان در اجرای فعالیت‌های علمی انجمن، از همه علاقه‌مندان به عضویت در کارگروه‌های شش‌گانه دعوت به عمل می آورد.

رئیس انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران بیان داشت: همه کتابدارانی که علاقه، انگیزه و زمان لازم برای مشارکت در فعالیت‌های علمی انجمن را دارا هستند، می توانند از طریق این لینک نسبت به ثبت نام اقدام کنند. علاقمندان تا ۲۶ شهریور ماه فرصت دارند در یک کارگروه عضو شده و برنامه های پیشنهادی خود را برای کارگروه ارائه کنند.

وی در پایان اعلام داشت: انجمن در حال برنامه ریزی فعالیت های متعدد و متنوعی است که مشارکت کتابداران در این راه بسیار راهگشا خواهد بود. امیدوارم با تشکیل شبکه‌ای قوی و نظام‌مند از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور، شاهد اجرای برنامه‌های متعدد علمی در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور باشیم.