Photo

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای اولین بار گواهینامه‌ آموزشی برای شرکت کنندگان در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی صادر می‌شود.

 آرزو ولیپور طی گفت و گویی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی فرهنگی و خدمتگزار با هدف نشر و نمو مکتب و منابع اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام، اقدام به برگزاری یازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی کرده است.

وی تصریح کرد: پس از اعلام عمومی فراخوان و آغاز ثبت نام، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با هدف مشارکت حداکثری اقشار جامعه به ویژه کارکنان شاغل دستگاه‌های اجرایی استان در این جشنواره، برای نخستین بار طرح صدور گواهینامه‌ آموزشی ویژه‌ کارکنان دستگاه‌های اجرایی را با همکاری و مشارکت مدیریت آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران به اجرا گذاشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: این گواهی به مدت ۱۲ ساعت برای کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان که موفق به کسب امتیاز لازم در این جشنواره‌ شدند، صادر می‌شود.

ولیپور بر لزوم بسیج همگانی برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در استان تاکید کرد و ادامه داد: آغاز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مغتنمی شد تا دستگاه‌های فرهنگی استان که همواره حامی اداره کل ‌کتابخانه‌های عمومی در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده‌ و هستند را، یکبار دیگر به همیاری و همدلی دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: شایسته است همه افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی استان به اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند تا با بسیج همگانی در این عرصه شاهد رشد و بالندگی فرهنگی و به تبع آن توسعه پایدار در استان باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می شود، بیان کرد: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» و در رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم»، قصه گویی و.... در بستر الکترونیک برگزار می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.