3

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بر لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف اجرایی و گروه های مردم نهاد جهت برگزاری هرچه بهتر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید کرد وگفت: مردم مازندران با مشارکت بالا در جشنواره کتابخوانی رضوی حماسه ای دیگر در حوزه کتابخوانی خلق کنند.

صبح امروز(7 شهریورماه) جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی مازندران با حضور مدیرکل و معاونین در اداره کل کتابخانه ها و روسا در ادارات شهرستان ها با توجه به شرایط سخت کرونایی به صورت وبینار برگزار شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این جلسه با تسلیت ایام ماه محرم و صفر و گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: همه ما اعتقاد داریم اگر پیوند با کتاب قوی شود، بسیاری از مشکلات جامعه به ویژه در حوزه اجتماعی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و عدم حضور مردم در کتابخانه‌ها برنامه های جانبی خوبی در کتابخانه های عمومی استان در حال انجام بوده که جای تقدیر دارد.

ولیپور افزود: در شرایط خاص همه گیری کرونا، کار کتابخانه ها تعطیل نشد و با بهره گیری از ابزارهای مختلف شبکه های اجتماعی، بخشی از مشکلات ناشی از محدویتهای ایجاد شده، برطرف شد و کتابداران باید با خلاقیت و تلاش بیشتر به وظایف خود برای پیشبرد اهداف مجموعه تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران بر لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف اجرایی و گروه های مردم نهاد جهت برگزاری هرچه بهتر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید کرد و افزود: این جشنواره اقدامی ارزنده و قابل تقدیر در اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

این مسئول فرهنگی استان ادامه داد: با توجه به اهمیت این مهم، گزارش گیری جشنواره رضوی هر هفته باید انجام شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه پروژه های نیمه‌کاره کتابخانه ای باید هرچه زودتر به سرانجام برسد، تصریح کرد: رفع مشکلات تجهیزات، نیروی انسانی  و منابع شهرستان ها در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این جلسه به صورت مجازی روسای ادارات کتابخانه های عمومی مازندران مسائلی را در حوزه های عمرانی و کتابخانه ای پاسخگو مطرح و درباره برنامه های خلاقانه در کتابخانه ها تبادل نظر شد.