9

مدیران کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در نشستی مشترک، انتظارات و راهکارهای همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر هر دو دستگاه را بررسی کردند.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در اداره کل کتابخانه‌ها، با آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران دیدار و درباره مسائل مشترک دو مجموعه در راستای تعالی فرهنگی استان گفت‌وگو کردند.

ولیپور در این دیدار اظهار کرد: این دو مجموعه فرهنگی چه در سطح کلان و چه در استان ها و شهرستان ها اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند که می تواند با همکاری این هدف اصلی را که ترویج فرهنگ و کتاب و کتابخوان است گسترش داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران خواستار تعیین تکلیف پروژه‌های مشترک شد و افزود: بسیاری از پروژه های فرهنگی در استان پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و نیاز است که این پروژه‌ها با توجه به قول‌های داده شده هرچه سریع تر به سرانجام برسد.

  عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با بیان اینکه کتابخانه های عمومی و ارشاد اهداف یکسانی را دنبال می کنند، بیان کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی فاخر باید تمام قد از فرهنگ و هنر استان و کتاب و کتابخوانی حمایت کنیم.

در این نشست بر لزوم همکاری دستگاهها در اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و کمک به هم افزایی در اجرای برنامه ها و پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه رویان نور و زیراب تاکید و بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این دیدار بر تکمیل هرچه زودتر پروژه کتابخانه مرکزی که ارشاد به عنوان مجری طرح و کتابخانه عمومی بهره بردار است تاکید و  مقرر شد پیگیری های جدی و فوری صورت گیرد.