صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: یک سوم از کودکان سنین مدرسه در جهان از خدمات آموزش از راه دور محروم هستند.

به گزارش ایسنا، یونیسف روز گذشته (سه شنبه) در گزارشی اعلام کرد: یادگیری از راه دور برای حداقل یک سوم از کودکان سنین مدرسه در جهان قابل دسترس نیست که بخشی از آن به دلیل تعطیلی بسیاری از کلاس های درس است.

"جیمز الدر" سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت: نبود دسترسی به خدمات آموزش از راه دور موجب شده میلیونها کودک در بحبوحه تعطیلی مدارس به دلیل همه گیری کووید ۱۹ از کسب علم محروم شوند.

به گفته سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد، برآوردها حاکی از آن است که تنها در منطقه شرق آسیا و پاسیفیک بیش از ۸۰ میلیون کودک از خدمات آموزش از راه دور محروم هستند.

وی افزود: همچنین کمتر از نیمی از یک درصد کودکان در اوگاندا و سودان جنوبی به اینترنت خانگی دسترسی دارند و مدارس در این دو کشور به ترتیب ۳۰۶ و ۲۳۱ روز تعطیل بوده است. همچنین در کنار آموزش، کودکان "ایمنی، دوستان و مواد خوراکی" در محیط مدرسه را از دست داده که این فاکتورها به نوبه خود با "اضطراب ، خشونت و بارداری در سنین نوجوانی" جایگزین شده است.

الدر اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ کودک در کشورهایی که اکنون در دوره تعطیلات تحصیلی نیستند هنوز تحت تاثیر تعطیلی مدارس قرار دارند. در آسیا و پاسیفیک تقریبا در نیمی از کشورها، مدارس در دوران همه گیری بیش از ۲۰۰ روز تعطیل بوده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، سخنگوی یونیسف به نقل از سازمان ملل تخمین زده است که ۴۰ درصد از کودکان سنین مدرسه در شرق و جنوب آفریقا در حال حاضر از کسب علم محروم هستند که با تشدید اخیر همه گیری کرونا و موارد ابتلا وضعیت بدتر شده است.