Photo                 1

کودکان و نوجوانان فعال کتابخوان مازندرانی در همایش ملی جوانه‌ها که به مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک به صورت مجازی برگزار شد، شرکت کردند.

 به مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان همایش ملی جوانه ها با حضور استان های كرمانشاه، البرز و مازندران به صورت مجازی به میزبانی مجازی کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران روز ادبیات کتاب کودک و نوجوان را فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگی آنها و انس کودکان با کتاب، تضمینی براستحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه عنوان کرد.

آرزو ولیپور تصریح کرد: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصت مهمی است برای اینکه بتوانیم کتاب را به‌عنوان یار مهربان وارد زندگی کودکان و نوجوانان‌مان کنیم.

وی افزود: راه اندازی بخش كودك در كتابخانه های عمومی مي تواند با ايجاد فضای آموزشی و تأمين منابع مناسب كودكان، موجبات ترغيب و تشويق كودكان و نوجوانان به امر كتابخوانی شود.

ولیپور خاطرنشان کرد: اداره كل كتابخانه های عمومی استان علاوه بر تجهيز بخش های كودك به كتب مناسب، برنامه هاي فرهنگي خوبي از جمله قصه گويي، مسابقات نقاشي و برنامه هاي نمايشي را براي كودكان عضو كتابخانه در طول سال اجرا می كنند.

در این برنامه فرهنگی که با حضور مجازی اعضای کودک و نوجوان فعال کتابخوان مازندران، اعضای محافل ادبی، کتابخوانان و کتابداران دیگر استانها برگزار شد، کتاب‌های «راز مثل‌های ما» اثر محمد میرکیانی، و «مثل هیچ‌کس» نوشته سپیده خلیلی از نویسندگان برجسته ادبیات کودک و نوجوان با حضور مجازی این دو نویسنده کشوری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این نشست فرهنگی از طریق بستر اسکای‌روم به آدرس  https://www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در همایش ملی «جوانه‌ها» حضور یافتند.

گفتنی است، ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت مرحوم مهدی‌ آذریزدی، پیر قصه‌های کودک و نوجوان کشور به عنوان روز «ادبیات کودک و نوجوان» نامگذاری شده است.