گروه سیاسی جهان نيوز: در اوج مناظره اول انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهور، هنگامی که حملات و پاسخ های مستدل زاکانی به همتی سبب به چالش کشیدن رئیس بانک مرکزی دولت روحاتی شد، این کاندیدا مورد حمایت اعتدالیون و اصلاح طلبان در اظهاراتی توام با عصبانیت بیان کرد: آقای زاکانی! خواهش می‌کنم از پوششی دربیایید. اصلا شما اقتصاد نمی‌دانید. اصلا دو کلاس اقتصاد خواندید؟ در پزشکی هسته‌ای هم که معلوم است چطوری مدرک گرفتید! دهان من را باز نکنید که این چیزها را بگویم. من می‌خواهم محترمانه صحبت کنم.

دقایقی بعد زاکانی در پاسخ به اتهامات همتی بیان کرد: می‌فرمایند محل تحصیل بنده کجاست؟ بنده در دانشگاه علوم پزشکی تهران درس خواندم، اگر شما به خارج از کشور رفتیم و تحصیل کردید و برگشتید، بنده کنکور امتحان دادم و رزیدنت شدم و بخاطر اینکه دستم معلولیت داشت مجبور شدم به پزشکی هسته‌ای بروم. اگر می‌دانید این مسئله را نگویید و اگر این موضوع را نمی‌دانید،‌ حالا بدانید و دیگر تکرار نکنید.

بعد از این اظهارات بود که به یکباره دست مجروح دکتر زاکانی خبرساز شد و کاربران فضای مجازی درباره آن به اظهار نظر پرداختند.
3161411
 محمد سرشار در توئیتی نوشت: آموزنده‌ترین بخش مناظره اول وقتی بود که آقای زاکانی حاضر نشد بگوید جانباز است و افتخار دفاع از اسلام و ایران را خرج تبلیغات انتخاباتی کند.
او نوجوان بود که به جبهه رفت و ۱۸ ساله بود که جانباز شد.
جانبازی به او اجازه نداد به ورزش موردعلاقه‌اش کشتی و رشته تحصیلی مطلوبش بپردازد.
 Photo 2021 06 06 11 46 27
 در همین حال جواد نیکی ملکی از فعالین شبکه های اجتماعی نیز نوشت: در توئیتی با اشاره به سخنان زاکانی در مناظره نوشت: می‌توانست بگوید «چون جانبازم»، ولی نگفت. می‌توانست بگوید «به خاطر مجروحیت دستم»، ولی نگفت. اما به دستش اشاره کرد و گفت «به خاطر معلولیتم».
 3160707(1)
 کاربر دیگری به نام حاج حیدر در توئیتی نوشت: زاکانی نخواست جانبازی ۵۰ درصدی خودش را به رُخ بکشد یا منّتی بگذارد و صرفاً با گفتن معلولیت دستش، از موضوع عبور کرد. نمونه‌ای از شاگرد پرورش یافته‌ی مکتب خمینی(ره)
 Photo 2021 06 05 23 08 15
 سعید صدرائیان از فعالین رسانه نیز نوشت: حتی در حد یک واژه و اسم جانبازی حاضر به هزینه کردن فداکاری هایش در مناظره نیست، می گه معلولیت دستم #حاج علی دوست داشتنی
 Photo 2021 06 06 11 44 39
 علیرضا نادعلی از فعالین فرهنگی نیز طی توییتی نوشت: سه نفر را دیدم با دست های شبیه هم، دست ولی، دست سلیمانی و دستی که صاحب با حیایش نگفت جانبازم، گفت معلول ...
 Photo 2021 06 06 16 23 59
 حبیب ترکاشوند از فعالین رسانه ای نیز نوشت: دکتر #زاکانی در مناظره اول و در پاسخ بداخلاقی همتی حتی حاضر نشد بگوید جانباز 50 درصد است و از واژه معلولیت استفاده کرد تا بهانه به دست معاندین نده.
جالب است بدانید زاکانی یا به قول بچه رزمنده‌ها «حاج علی»،62 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و شرکت در 15 عملیات بزرگ در کارنامش هست

در ذیل بخشی دیگر از واکشن فعالین شبکه های اجتماعی به دست مجروح علیرضا زاکانی را مشاهده می کنید:
 Photo 2021 06 06 19 02 46


Photo 2021 06 06 11 48 16