Photo                 5

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار با رویکرد توجه به عدالت مطالعاتی در شهرها و روستاهای استان خبر داد.

 آرزو ولیپور  به همراه معاونین و سلمان ستاری، بخشدار چهاردانگه از کتابخانه عمومی حضرت ولی عصر (عج) کیاسر و کتابخانه روستایی منطقه چورت که توسط جوانان با انگیزه روستا اداره میشود، بازدید کردند.

ولیپور در این بازدید ضمن تشکر از کتابدار و مدیران منطقه کیاسر، اظهار کرد: یکی از اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی استان توجه به مناطق محروم و کم برخودار است، که طی برنامه ریزی های صورت گرفته ضمن بازدید از کتابخانه ها با کمک خیرین مسئولان منطقه نسبت به تجهیز امکانات آنها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر چه در توان داریم برای رعایت عدالت مطالعاتی در استان بکار می گیریم، افزود: برای تحقق به وعده‌ها و توجه به خواسته های کودکان از ظرفیت خیران و حامیان کتاب و کتابخوانی استفاده می کنیم تا شرمنده مردم فهیم استان نباشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از قول مساعدت برای تجهیز کتابخانه چورت کیاسر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این دست کتابخانه ها زیر مجموعه نهاد و اداره کل نیستند، ولی در صورتی که ساختمان جدید در منطقه احداث گردد با کمک خیرین استانی برای بهبود وضعیت این کتابخانه در حد توانمان حمایت می کنیم.

ولیپور با اعلام اینکه توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم باعث کاهش فقر فرهنگی در جامعه می‌شود، ادامه داد: تجهیز،  نوسازی و توسعه کتابخانه ها بی‌شک آثار و پیامدهای بسیار خوبی در فضای عمومی جامعه به همراه دارد که امید است مسئولان استان همچون گذشته نگاه حمایتی خاصی به این مقوله داشته باشند.

بخشدار چهاردانگه ساری نیز در این بازدید ضمن قدردانی از حضور دکتر ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این منطقه و برنامه های ترویجی حوزه کتابخوانی، گفت: تلاش می کنیم با کمک کتابخانه های عمومی امکان کتابخوانی برای تمام اقشار این منطقه فراهم شود.

سلمان ستاری تصریح کرد: تبدیل کتابخانه‌های عمومی به مراکز اجتماعی و فرهنگی و ترغیب کودکان به مطالعه و همچنین بسترسازی و ایجاد زمینه های مطالعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باعث شده است کتابخانه های عمومی نقش مرکز فرهنگی را در این مناطق ایفا کند.

در ادامه این سفر یک روزه مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، از کتابخانه عمومی حضرت ولی عصر (عج)  کیاسر بازدید کرد و موارد مصوبات بازدید قبل برای بهسازی و زیبا‌سازی فضای کتابخانه مورد بررسی قرار گرفت.