Photo                 1

در راستای بررسی روند پروژه نیمه کاره کتابخانه روستایی مرحوم عرب، خیر کتابخانه ساز روستای دنگسرک شهرستان نکا با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مازندران دیدار و گفتگو کرد.

خیر کتابخانه ساز نکایی به همراه اهدا کننده زمین کتابخانه روستایی مرحوم عرب دنگسرک نکا  با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با وی دیدار و در خصوص درصد پیشرفت پروژه کتابخانه و مواردی جهت اتمام پروژه و هزینه های انجام شده گفتگو کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این دیدار با اشاره به اینکه باید با نگاه جهادی و رفع موانع موجود کار را انجام دهیم، خواستار تسریع در ساخت کتابخانه روستایی این شهرستان شد و از نگاه مثبت و حمایت های خیر گرامی نیز تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی عامل مهمی برای پرورش ذهن و گسترش همه‌جانبه علم در سطح عمومی جامعه است، افزود: باید در زمینه مطالعه و کتابخوانی سرمایه‌گذاری های زیادی صورت بگیرد تا به اهدافمان در حوزه کتابخوانی در استان برسیم و این مهم جز بانگاه ویژه خیرین امکان پذیر نمی باشد.
ولیپور با اشاره به این که هدف اصلی ما توجه به زیرساخت‌های فرهنگی کل استان است افزود: ما در اداره کل از شرق تا غرب جلسات مختلفی با خیرین کتابخانه ساز میگذاریم تا بتوانیم با نگاه های فرهنگی آنها باری از دوش دولت برداشته و پروژه‌های نیمه‌کار‌ه‌ای که از سال های قبل در اداره کل کلنگ آن به زمین خورد را به دست همین مردم و برای مردم به اتمام برسانیم.

عرب خیر کتابخانه ساز و اهدا کننده زمین نیز اتمام این پروژه را در مدت زمان مشخص متقبل شد و گفت: پروژه را با هزینه شخصی به نیت فرزند مرحومش خواهد ساخت.

وی معتقد است بنای فرهنگی ماندگار خواهد بود و به اتمام رساندن پروژه از الویت های کاریش قرار خواهد گرفت.
گفتی است این پروژه  به مساحت 120 متر مربع در سال 1393 کلنگ زنی شد و شروع فعالیت پی ریزی آن از سال 1396 انجام گرفت و تا کنون حدود 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.