Photo

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از اهدای 2 هزار و250 متر زمین توسط شهرداری آمل برای ساخت کتابخانه مرکزی آمل خبر داد و گفت: تمام مسئولان برای ساخت کتابخانه مرکزی آمل جهادی در میدان باشند.

آرزو ولیپور در جلسه انجمن خیرین کتابخانه های عمومی شهرستان آمل که با حضور معاونین اداره کل کتابخانه‌ها و فرماندار آمل، شهردار آمل و خیران خیرین و اعضای انجمن خیرین شهرستان در فرمانداری آمل برگزار شد، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی را یکی از مؤلفه‌های توسعه دانست و اظهار کرد: با کمک مسئولان و خیران قطعا اقدامات خوبی در شهرستان آمل اتفاق می افتد.

وی با قدردانی از فرماندار آمل در برگزاری این جلسه، افزود: امیدواریم در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که با حضور استاندار مازندران برگزار می شود موانع ساخت کتابخانه مرکزی آمل بررسی تا شاهد اتفاق خوب در این شهرستان باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با اشاره به اینکه باید با نگاه جهادی کار را انجام دهیم، خواستار تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی ساری شد.

 ولیپور با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی عامل مهمی برای پرورش ذهن و گسترش همه‌جانبه علم در سطح عمومی جامعه است، افزود: باید در زمینه مطالعه و کتابخوانی سرمایه‌گذاری های زیادی صورت بگیرد تا به اهدافمان در حوزه کتابخوانی برسیم.

فرماندار آمل نیز در این جلسه گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی برای همه مشخص است و این باید برای ما تبدیل به همراهی و همکاری و هم‌فکری شود.

علیرضا شریعت با اشاره به اینکه هیچ کشوری بدون توجه به مسائل فرهنگی و کتاب و کتابخوانی پیشرفت نمی‎کند، بیان کرد: از سختی کار در کتابخانه‌های عمومی به خوبی خبر دارم  و خوشحالم که کتابخانه های مازندران با این برنامه های شاخص و زیبا در کشور جایگاه خوبی را دارد.

دکتر حیدرزاده رییس مجمع خیرین آمل نیز در این جلسه  با بیان اینکه این استان دارای خیرین بسیاری در حوزه‌های مختلف است، بیان کرد:  کار خیر ماندگار است و باید در کارهای خیر همه مردم مشارکت داشته باشند.

وی کتاب را بهترین دوست و هم‌نشین انسان دانست و افزود: این آمادگی را داریم تا کمک و همراهی مسئولان شهرستان آمل کار کتابخانه مرکزی آمل را آغاز کنیم.

سید حمید هاشمی شهردار آمل نیز با قدردانی از برنامه ها و اجرای طرح ها در استان و شهرستان توسط کتابخانه های عمومی، بیان کرد: برای ساخت کتابخانه مرکزی در آمل تمام قد در کنار خانم دکتر ولیپور پای کار هستیم و بخشی از کارها را انجام می دهیم.

در پایان این جلسه مباحثی درباره ساخت کتابخانه مرکزی آمل و چگونگی اجرای کار تبادل نظر شد.