St

در راستای تصمیمات و تعهدات لازم برای اجرای پروژه کتابخانه سبز ساری نشست مشترکی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان و خیر کتابخانه ساز مازندران برگزار شد.

 نشست مشترک با حضور آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، مهندس قرائتی دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان کشور، محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران، دکتر نجات حسینی خیر کتابخانه ساز مازندران و مهندس فلاح نماینده مازندران در صنعتی سازان به عنوان پیمانکار پروژه با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی و اجرایی کتابخانه سبز ساری برگزار شد.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این جلسه ضمن قدردانی از حضور مسئولان برای پیگیری پروژه، گفت: در سال‌های اخیر رویکرد مردم به سمت کتابخوانی و احداث کتابخانه هدایت شده و اتفاقات ویژه‌ای در این زمینه در استان انجام شده است.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج کتابخوانی، گفت: باید از ظرفیت خیران برای ساخت و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه ها استفاده شود.

ولیپور با اشاره به ضرورت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی جهت ترویج کتابخوانی در جامعه، بیان کرد: نیاز است تا پروژه کتابخانه سبز ساری با همت مسئولان و خیران با آماده شدن زیرساخت ها در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات ساخت آن شروع شود.

مهندس قرائتی دبیر انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان کشور نیز با قدردانی از ابتکار احداث این پروژه بزرگ، ساختمان‌های سبز را عامل تامین آرامش و سلامت اعلام کرد و گفت: تحقق ساختمان‌سازی در کشور بدون صنعتی سازی و تعامل سازنده امکان‌پذیر نیست.

وی درخصوص سازه پروژه کتابخانه سبز ساری افزود: این پروژه با کمترین میزان مصرف انرژی و بهترین شکل باید ساخته تا پایلوت برای دیگر استان ها شود ضمنا توجه به جذب توریست در معماری این ساختمان در اولویت قرار می‌گیرد.

دکتر نجات حسینی خیر کتابخانه ساز مازندران نیز افزود: از چند سال گذشته به دنبال احداث این کتابخانه بودم که امیدواریم عملیات اجرایی آن هرچه زودتر به بهترین شکل ممکن آغاز شود.

وی بیان کرد:‌ یکی از ویژگی های تمامی پارک ها، حضور فرزندان به همراه والدین انان است، در صورت تکمیل این کتابخانه در پارک می‌توان امیدوار بود که بچه به همراه خانواده بتوانند از فضای فرهنگی کتابخانه نیز که در دل پارک بنا شد بهترین استفاده را داشته باشند.

در این جلسه، نقشه ساختمان و هزینه های جاری احداث کتابخانه سبز ساری مورد بررسی قرار گرفت که برای این پروژه حدود ۱۰ میلیاد تومان هزینه اولیه براورد شده است و تا سال ۱۴۰۲ به بهربرداری خواهد رسید.